اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

علت فروپاشی اخلاقی غرب فساد در مدارس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: علت اصلی فروپاشی اخلاقی در غرب فساد و تباهی اخلاقی در مدارس آن‌ها است.

علت فروپاشی اخلاقی غرب فساد در مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده صبح امروز در جلسه انجمن اولیا و مربیان مدارس شهر سی‌سخت عنوان کرد: نوجوانان و جوانان آینده هر کشوری هستند و آن‌چه آنان در خانه، مدرسه و محیط کار می‌آموزند آینده را رقم می‌زند.

قاسم‌زاده اظهار کرد: کسانی که آموزش می‌دهند اعم از خانواده، مربی و مدیر وظیفه خطیری بر عهده دارند و هر کدام از این‌ها حکم آموزگاری دارند و در حکم هدایت‌کننده‌ای به سمت حقایق زندگی یا به سمت گمراهی فرزندان هستند.

وی یادآور شد: والدین و معلمین باید همواره کار تربیتی و آموزشی آن‌ها در طول هم باشد نه در عرض هم یعنی دانش‌آموزی که در محیط خانواده یک سری اخلاق و آداب را آموخته باید در مدرسه آن‌ها را تکمیل کند و معلم کامل‌کننده اخلاق و رفتار و ادب او باشد.

امام جمعه دنا به بی‌بند و باری در مدارس غرب اشاره کرد و گفت: امروزه فریاد والدین در کشورهای غربی بلند است و از هر 80 نفر دانش‌آموز یک نفر سلاح حمل می‌کند و افزایش خشونت در آمریکا و کانادا و دیگر کشورهای غربی رشد بالایی دارد.

مسئول شورای فرهنگ عمومی دنا ساختار خانواده را در جامعه اسلامی بر اساس آموزه‌ها و ارزش‌های دینی دانست و افزود: امروزه در جوامع اسلامی معلمان و آموزگاران تربیت شده خانواده‌های دینی و مذهبی هستند که تربیت فرزندان ما را بر عهده دارند.

قاسم‌زاده بحث مراقبت از روح را مقدم بر جسم دانست و تاکید کرد: خانه و مدرسه هنگامی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش خود را با بصیرت انجام دهند.

وی اولیا و مربیان را دو بال نیرومند پرواز در آسمان تربیت دانست و یادآور شد: هیچ کدام از این دو به تنهایی نمی‌توانند اوج گرفتن دانش‌آموزان در افق‌های روشن فردا را فراهم آورند و والدین و معلمان دلسوز باید با یاری یکدیگر به امیدهای فردای این مرز و بوم فرصت شکوفایی دهند.

امام جمعه دنا دعوت از اساتید اخلاق و روانشناسان با تجربه و سرشناس را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانی که والدین آنها افرادی آگاه و آموزش دیده هستند بیشتر است و در بسیاری از مواقع والدین نحوه رفتار با دانش‌آموزان و فرزندان خود را نمی‌دانند از این رو در این موارد آموزش لازم و ضروری است.

خطیب جمعه دنا تشکیل انجمن اولیا و مربیان را مشارکت در همه زمینه‌های تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: قبلا همکاری اولیا و مربیان در حد پرداخت وجه مادی بود اما امروز وظیفه فراتر از آموزش یعنی همان تربیت روحی فرزندان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول