اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد

فعالیت یک هزار معاون و مربی پرورشی در مدارس استان قم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم گفت: در حال حاضر تقریباً هزار مربی و معاون پرورشی در مدارس استان قم امورات تربیتی دانش‌آموزان را ساماندهی می‌کنند.

فعالیت یک هزار معاون و مربی پرورشی در مدارس استان قم

مهدی خادمی‌جمکرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های تربیتی که در آموزش و پرورش استان قم پیگیری می‌شود اظهار داشت: متولی این برنامه‌ها در مدارس معاونان و مربیان پرورشی هستند.

وی ادامه داد: این مربی‌ها در مسائل مختلف در ارتباط با قرآن، نماز، عترت، مسائل هنری و مسائل ادبی در مدارس فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم افزود: در ارتباط با نماز برنامه‌های مختلفی مانند مسابقات احکام نماز، انشای نماز و اذان و همین طور برنامه آموزش عملی نماز دنبال می‌شود.

وی ابراز داشت: در زمینه قرآن از سال گذشته در راستای نهضت ملی حفظ قرآن فعالیت‌هایی در مدارس قم انجام می‌شود.

خادمی‌جمکرانی خاطر نشان کرد: در این راستا سوره‌های مشخصی به دانش‌آموزان معرفی شده و برنامه‌های مرتبط با حفظ در این طرح گنجانده می‌شود.

وی با اشاره به کار گرفتن 70 مربی حفظ قرآن برای طرح ملی حفظ قرآن اظهار داشت: حداقل 20 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان به حفظ قرآن در قالب این طرح اهتمام می‌کنند.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: کمک به تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی یکی از فعالیت‌هایی است که در زمینه مسائل مرتبط با عترت در مدارس استان قم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 320 هیئت دانش‌آموز داریم که از اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم مجوز دارند و برنامه‌هایی در ارتباط با مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های هفتگی زیارت عاشورا و اردوهای زیارتی در مدارس دنبال می‌کنند.

خادمی‌جمکرانی گفت: برگزاری مسابقات سرود، نمایش، تئاتر، مطالعه و تحقیق، شعر، داستان، اردوهای زیارتی و تفریحی و ساماندهی امور مربوط به شوراهای دانش‌آموزی از دیگر فعالیت‌هایی است که معاونان پرورشی مدارس انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت شوراهای دانش‌آموزی عنوان داشت: شوراهای دانش‌آموزی شرح وظایف بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانند تأثیرگذار باشند.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم افزود: هر مدرسه با توجه به آمار دانش‌آموزی که دارد، این انتخابات را همزمان و به صورت سراسری در یک ساعت و یک تاریخ برگزار می‌کند.

وی ابراز داشت: این انتخابات در آبان ماه برگزار می‌شود و طی آن دانش‌آموزان مشارکت‌های اجتماعی را فراگرفته برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی آماده می‌شوند.

خادمی‌جمکرانی اضافه کرد: شوراهای دانش‌آموزی انجمن‌های مختلفی مانند اقامه نماز، تبلیغات، انتظامات، فرهنگی هنری، علمی آموزشی و تربیت‌بدنی دارند که در این انجمن‌ها مسائل مختلف در ارتباط با دانش‌آموزان بررسی می‌شود.

وی بیان داشت: در استان قم نیز نمونه‌های خوبی از نقش‌آفرینی شوراهای دانش‌آموزی در زمینه مسائل مرتبط با دانش‌آموزان وجود دارد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان پرورشی عنوان کرد: در این کارگاه‌ها جدیدترین تغییراتی در برنامه‌های تربیتی و پرورشی برای مربیان، تبیین می‌شود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر هزار مربی پرورشی در استان قم مشغول فعالیت‌ هستند که برنامه‌های مختلف را در این زمینه‌ها پیگیری می‌کنند.

خادمی‌جمکرانی با اشاره به اینکه برخی مدارس که آمار پائینی دارند از یک مربی به صورت جمعی استفاده می‌کنند، گفت: مدرسه‌ای که 150 دانش‌آموز داشته باشد، مسائل تربیتی خود را باید از طریق یک معاون پرورشی پیگیری کند و برای آمار پائین‌تر از آن، مدرسه به مربی پرورشی نیاز دارد.

وی با اشاره به روش پیگیری مسائل پرورشی در مدارس غیر انتفاعی اظهار داشت: مدارس غیر انتفاعی خودشان تأمین‌کننده نیروها هستند و عملکرد این نیروها از سوی آموزش و پرورش مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه یک مربی پرورشی به توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص نیاز دارد افزود: باید در این زمینه از افرادی استفاده شود که دغدغه پیگیری مسائل تربیتی را دارند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول