اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مدارس تخصصی قرآنی تقویت شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: با توجه به ضرورت فعالیت مدارس تخصصی قرآنی در کنار سایر مدارس، توسعه و تقویت این مدارس در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدارس تخصصی قرآنی تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش دشتی با تاکید بر اهتمام به مسائل قرآنی اظهار داشت: دو سه سالی است که نهضت قرآنی در مجموعه آموزش و پرورش آغاز و مدارس تخصصی قرآن راه‎اندازی شده است و توقع مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در مجموعه آموزش و پرورش مطرح شده اما هنوز شاهد خروجی آن نیستیم.

وی اضافه کرد: هنوز این خلأ و نقیصه وجود دارد و افرادی هستند که از این مجموعه خارج می‎شوند و می‎خواهند وارد حوزه علمیه شوند اما در مرحله مصاحبه در بحث قرائت و روخوانی قرآن بعضی از این افراد مشکل دارند که این نقیصه باید برطرف شود.

مصلح گفت: اگر در آموزش و پرورش سرمایه‎گذاری کنیم و هم و غم ما متوجه این مجموعه باشد خیلی از مسائل و مشکلات کشور را حل خواهیم کرد و هر آنچه از خیر و خوبی و پیشرفت که به دنبال آن هستیم در سایه تقویت تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش محقق می‎شود.

وی ادامه داد: شکل‎گیری شخصیت هر انسانی در دوران تحصیل و حضور در مدرسه به ویژه در مقطع نوجوانی و جوانی است و آموزش و پرورش گسترده‎ترین مجموعه هر جامعه‌ای است.

امام جمعه خورموج خاطر نشان کرد: فرماندار و معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتی نیز از مجموعه آموزش و پرورش هستند و نیز دغدغه تعلیم و تربیت دارند.

فرماندار دشتی نیز در این آیین گفت: آنچه که موجب موفقیت یک مجموعه و مدیر می‎شود برنامه‎ریزی است که باید بر اساس ساختاری که برای یک سازمان هم در کوتاه مدت و هم درازمدت تعریف می‌شود، حرکت کرد.

سیدعلی هاشمی ادامه داد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش کامل‎ترین طرح و راهبردی‌ترین سند است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و چشم‎انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت طراحی شده است.

وی تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت‎ها می‎شود به افق متعالی شهرستان و کشور نائل آمد و بحث انجام پژوهش و تولید علم که از تاکیدات مقام معظم رهبری است در آموزش و پرورش اتفاق می‎افتد.

هاشمی ادامه داد: امروز نشاط اجتماعی در آموزش و پرورش رقم می‎خورد و مدرسه کارخانه انسان‎سازی است و نباید دغدغه استراتژی دشمن در تضعیف اعتقادات داشته باشیم و نباید از این بترسیم که عده‌ای به معنویت و حجاب ما بی‎اعتنایی و بی‎توجهی می‎کنند.

فرماندار دشتی یادآور شد: آموزش و پرورش می‎تواند در این بخش بلندترین گام‎ها را بردارد و این توقعی است که همه علما، خانواده‎ها، نخبه‎ها و پژوهشگران از ما دارند و باید به این امر توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول