اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

مدارس راهنمایی گچساران 100 درصد تأمین معلم شده است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اقدامات بی‌نظیر این اداره در قالب پروژه مهر به منظور آمادگی برای بازگشایی مدارس گفت: مدارس راهنمایی گچساران 100 درصد تأمین معلم شده است.

مدارس راهنمایی گچساران 100 درصد تأمین معلم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: امسال به دلیل اجرا و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس از شرایط ویژه و خاصی برخوردار بود.

وی افزود: با عملیاتی کردن این سند تغییراتی اساسی باید در بازگشایی مدارس و سال تحصیلی صورت می‌گرفت.

در بحث فضای آموزشی یک کلاس هم کم نداریم

مدیر آموزش و پرورش گچساران نخستین تغییر را یک ‌نوبتی کردن مدارس در زمان صبح عنوان کرد و ادامه داد: با این شرایط اگر مدرسه‌ای در نوبت عصر قرار می‌گرفت باید با ارائه دلایل متقن و مستندی مجوز لازم اخذ می‌شد.

مرادی با بیان اینکه از اسفند 90، ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش گچساران تشکیل شد، گفت: افزون بر 41 جلسه کاری سه تا شش ساعته ویژه پروژه مهر برگزار شد تا بتوانیم یکی از تغییرات اساسی بازگشایی مدارس امسال، که همان یک نوبتی کردن مدارس بود را عملیاتی کنیم.

وی ابراز داشت: در طول مدت شش ماه باقی‌مانده تا بازگشایی مدارس باید بخش عمده‌ای از کار انجام می‌‌گرفت و زمینه لازم برای افزودن پایه ششم به مقطع ابتدایی از مهر سال تحصیلی امسال فراهم می‌شد.

مرادی تصریح کرد: وقتی پایه ششم در مقطع ابتدایی به سیستم آموزشی اضافه می‌شود در مرحله اول باید معلم این پایه تأمین و سپس دوره آموزشی رسمی برای آنها برگزار شود.

وی بیان داشت: با تغییر اساسی دیگری که امسال در سیستم آموزشی صورت گرفت، یک پایه از مقطع راهنمایی کم شد و با این تغییر یک‌سوم جمعیت دانش‌‌آموزی در راهنمایی کاهش یافت که در این بخش با پدیده معلم مازاد روبه‌رو شدیم.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته هر ساله باید شش کلاس پایه ابتدایی اضافه می‌شد، یادآور شد: پس باید حداقل 76 معلم را آموزش و تأمین می‌کردیم که برای تأمین کردن این تعداد نخستین کار تغییر در ساختار خودمان بود ضمن اینکه وقتی معلم‌ها یک نوبتی می‌شدند باید تمام آنها در نوبت صبح کار می‌کردند.

مرادی یادآور شد: مشکل دیگر این بود که اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و به نوعی وزارتخانه از ما تعهد گرفته بود که نیروی حق‌التدریسی نیز ایجاد نشود و باید سازماندهی به گونه‌ای صورت می‌گرفت که معلمان بدون ایجاد حتی یک ساعت بار مالی تأمین شوند.

وی با بیان اینکه در چنین فضایی در برخی موارد جلساتی شش ساعته تشکیل می‌شد، خاطرنشان کرد: بعد از 32 سال خدمت در آموزش و پرورش خدا را شکر می‌کنم و می‌توانم ادعا کنم که بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و انجام موفق پروژه مهر در گچساران به عنوان کاری بزرگ و کامل باید در تاریخ آموزش و پرورش این شهرستان ثبت شود.

مرادی با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ها در زمینه آماده بودن فضای آموزشی برای دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش ابراز داشت: در بحث فضای آموزشی یک کلاس هم کم نداریم.

وی افزود: 45 سال مدارس ابتدایی ما پنج پایه‌ای ساخته شده بود و امسال باید شش پایه در این مدارس تدریس می‌شد اما با این حال در این زمینه نیز با کمبود پایه کلاس مواجه نشدیم.

مرادی یادآور شد: در این شهرستان حتی یک مدرسه نیز نبوده که میز، صندلی و تابلو نداشته باشد و تمام مدارس ما نه در روز اول مهر و نه تا امروز کمبودی نداشته است.

* روز اول مهر یک مدرسه هم در گچساران بدون معلم نبود

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان داشت: روز 15 شهریور در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردند که به دلیل تغییرات بودجه شهرستان‌ها به امید تجهیزات ننشینند و در این زمینه خود چاره‌اندیشی کنند.

مرادی تصریح کرد: بیش از 15 روز همه روستاهای گچساران مدرسه به مدرسه بررسی و صندلی‌های اضافی جمع‌آوری شد که با این اقدام روز اول مهر یک مدرسه نیز بدون صندلی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در روز بازگشایی مدارس مسئولان ادارات و نهادها هر کدام در مدرسه‌ای حضور داشتند، گفت: روز اول مهر در گچساران یک مدرسه بدون معلم نیز وجود نداشت و در چنین فضایی 75 نفر از مسئولان ادارات شهرستان به سرکشی و بازدید از مدارس پرداختند.

مرادی با بیان اینکه معلم‌ها در این شهرستان به موقع تأمین و ساماندهی شدند، تأکید کرد: در بخش ابتدایی مقرر گردید که معلمان بخش ابتدایی به هر دلیلی در سال‌های گذشته در دیگر مقاطع تدریس می‌کردند به مقطع تخصصی خود بازگردانده شوند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با ذکر مثالی در این زمینه گفت: در سال گذشته و سال‌های قبل از آن یکی از معلمان مقطع ابتدایی گچساران، به عنوان مدیر هنرستان خوارزمی این شهرستان مشغول به خدمت بود که امسال با توجه به اجرای سند تحول بنیادین، برای تدریس در مقطع ابتدایی از وی استفاده شد.

مرادی تصریح کرد: افزون بر 46 نفر از این طریق، پنج نفر از راهنمایی و 35 نفر باقی‌مانده نیز از طریق اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تأمین شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با جذب 23 نیرو کلیه مدارس ابتدایی تکمیل و بدون نقص و مدارس راهنمایی نیز با وجود برخی مشکلات کمبود نیرو پوشش کامل و مناسب داده شد.

مرادی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه چرا تدریس غیر تخصصی برخی دروس توسط برخی از معلمان راهنمایی در روستاها صورت می‌گیرد، یادآور شد: در 30 سال گذشته در تمام کشور در هر روستایی که نیاز به استفاده از معلم احساس می‌شد در صورت موافقت و توانایی معلم متقاضی این کار صورت می‌گرفت.

مدارس راهنمایی گچساران 100 درصد تأمین معلم شده است

وی اذعان کرد: در نقاطی از روستاهای گچساران این موضوع نیز طبق روال گذشته وجود دارد و این تنها با موافقت و توانایی یک معلم برای تدریس دروس دیگر صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با تأکید بر اینکه مدارس راهنمایی این شهرستان 100 درصد تأمین معلم شده است، افزود: در مقطع متوسطه در بخش نظری و فنی و حرفه‌ای کمبودهایی در برخی از رشته‌ها وجود دارد و بالعکس در برخی رشته‌ها نیز نیروی مازاد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با این همه موفق به پوشش مازادها و برطرف کردن کمبودها شدیم به‌ گونه‌ای که نیروی حق‌التدریس‌ در مقطع متوسطه امسال گچساران به یک ‌دهم سال گذشته کاهش یافت.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول