اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان اعلام کرد

مصرف ناصحیح فرآورده‌های دامی عامل انتقال بیماری‌

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری‌های مشترک مصرف ناصحیح فرآورده‌های خام دامی است.

مصرف ناصحیح فرآورده‌های دامی عامل انتقال بیماری‌

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از مهم‌ترین اهداف حرفه دامپزشکی است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری‌ها مصرف ناصحیح فرآورده‌های خام دامی است.

وی افزود: شبکه دامپزشکی این شهرستان با توجه به اهمیت دامپزشکی در تامین و تضمین بهداشت عمومی در جامعه با انجام اصول و اقدامات مبارزه‌ای علیه بیماری‌های دامی تا محل کشتار با نظارت بر کشتار دام‌های ذبح شده و انجام بازرسی‌های بهداشتی در این زمینه تا مرحله توزیع و انجام بازرسی پیش می‌رود.

جعفری بیان داشت: به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون این شبکه یک‌هزار و 610 مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، قصابی‌ها و ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر شهرستان به عمل آورده است.

وی گفت: شش مورد کلاس آموزشی و جلسه با مسئولان شهرستان در زمینه همکاری اصناف با این شبکه برای انجام هماهنگی لازم به منظور اجرای اصول و ضوابط بهداشتی در مراکز مرتبط با دامپزشکی برگزار شده است.

جعفری بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این شهرستان عدم وجود راه‌اندازی کشتارگاه دام است که با توجه به جمعیت دامی و موقعیت شهرستان و بالا بودن میزان تقاضا برای مصرف گوشت قرمز، از مسئولان ذیربط تقاضا شده نسبت به راه‌اندازی کشتارگاه در شهرستان اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول