اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

160 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در کردستان معدوم شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کردستان از ضبط و معدوم شدن 160 تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

160 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده در کردستان معدوم شده است

کامران زیباکردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه ورود تنها یک درصد گوشت آلوده به بازار عرضه مشکلات بسیاری به دنبال دارد، اظهار کرد: برای جلوگیری از این مهم برنامه‌های نظارتی بسیاری خوبی در این استان اجرا می‌شود.

وی به نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اشاره کرد و افزود: سالانه به طور متوسط 72 تا 75 هزار مورد بازدید و بازرسی از سطح کشتارگاه‌های دام و طیور استان انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی پرونده تشکیل و به دادگاه فرستاده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان به مهرکردن ضمائم خوراکی دام اعم از جگر، دل و غیره با استفاده از مهر داغ برای نخستین بار در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان تضمین‌کننده کیفیت فرآورده‌های خام دامی با نمونه‌گیری از سطح مراکز تولید استان اجرا می‌شود.

به گفته این مسئول، بخشی از نمونه‌ها در آزمایشگاه دامپزشکی خود استان و 10 درصد موارد نیز به آزمایشگاه‌های مشهد و تهران انتقال داده می‌شود.

زیباکردار تصریح کرد: در حال حاضر شش کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی دام، هشت کشتارگاه سنتی دام و شش کشتارگاه سنتی طیور در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ذبح شرعی دام‌ها و طیور در کشتارگاه‌های استان، تصریح کرد: در تمامی کشتارگاه‌های این استان ذبح کاملاً اسلامی و مطابق فقه اهل سنت و تشیع انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر کیفیت گوشت مرغ این استان در سطح کشور حرف اول را می‌زند تصریح کرد: تاکنون استفاده از هورمون برای پرورش مرغ در هیچ واحد مرغداری این استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان همچنین از توزیع 80 میلیون دز واکسن برای واکسیناسیون طیور در مرغداری‌های سطح این استان در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گفته زیباکردار در شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از 12 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های استان کردستان جوجه‌ریزی شد که برای واکسینه شدن آنها 80 میلیون دز واکسیناسیون صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: طرح سراسری واکسیناسیون طیور در بین تمامی مرغداری‌های سنتی و صنعتی برای جلوگیری و مقابله با 11 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام در این استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول