اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دامپزشکی شهرستان انار:

4.5 تن فرآورده دامی فاسد در شهرستان انار معدوم شد

خبرگزاری فارس: مسئول دامپزشکی شهرستان انار گفت: طی یکسال گذشته بیش از 4.5 تن فرآورده‌های خام دامی فاسد در این شهرستان ضبط و معدوم شده است.

4.5 تن فرآورده دامی فاسد در شهرستان انار معدوم شد

احمد رضائی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی یک سال گذشته 7 هزار و 243 مورد نظارت و بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دامپزشکی نقش مهمی در سلامت بهداشت عمومی و امنیت غذایی دارد و نظارت کامل بر مصرف غذا از مرحله تولید تا مصرف یعنی از مزرعه تا آشپزخانه را شامل می‌شود.

رضائی تصریح کرد:‌ طی یک سال گذشته 4 هزار و 554 کیلوگرم فرآورده‌های غیرقابل مصرف از فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انار ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا مورد مشکوک مراتب را به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک نیز به خبرنگار فارس گفت: برخلاف خشکسالی‌های چند سال اخیر شهرستان شهربابک همچنان یکی از قطب‌های پرورش دام استان کرمان است.

مجید اسدی اظهار داشت: شهرستان شهربابک با وسعتی حدود 14 هزار کیلومتر مربع یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان است که حدود 800 هزار راس دام سبک و 17 هزار راس دام سنگین دارد.

وی تبیین نقش دامپزشکی در بهداشت، سلامت و امنیت غذایی جامعه و اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ضروری دانست.

اسدی لازمه سلامتی انسان و ارتباط نزدیک با دام‌ها به ویژه حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، کبوتر و مرغ را رعایت مسائل بهداشتی و واکسیناسیون آن‌ها دانست و در مورد عواقب غیر قابل جبران بی‌توجهی به این امر هشدار داد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول