اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا خبر داد

وجود 82 اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا از وجود 82 اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.

وجود 82 اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فتح‌الله عربانی‌مستقیم عصر امروز در جریان بازدید از مراکز و اماکن فرآورده‌های خامی در این شهرستان اظهار کرد: بازدید از این اماکن به صورت مکرر و با حضور و همراهی کارشناسان بهداشت و سلامت دام انجام می‌شود.

وی از وجود 82 اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 563 بار از این اماکن برای کنترل بر موارد بهداشتی و سلامت بازرسی به عمل آمده است.

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا با اشاره به تعداد صدور گواهی‌های بهداشتی حمل فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان بیان کرد: در مدت شش ماه نخست امسال بالغ بر یک‌هزار و 667 گواهی بهداشتی برای اماکن دامی صومعه‌سرا در راستای حمل فرآورده‌های خام دامی صادر شده است.

وی کارخانه‌های خوراک دام، طیور، آبزیان، پودر ماهی، بسته‌بندی و کشتارگاه‌های طیور را از جمله مشمولان صدور گواهی بر حمل برشمرد و تصریح کرد: پیش از صدور گواهی حمل تمام فرآورده‌های مذکور بازرسی می‌شوند.

به گفته عربانی‌مستقیم در بخش کارخانه‌های خوراک دام، طیور، آبزیان و پودر ماهی بالغ بر شش مورد، از دو کارخانه بسته‌بندی حدود 12 مرتبه و دو کشتارگاه طیور صومعه‌سرا نیز بالغ بر 48 بار از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسی شده است.

وی با اشاره به تعداد مراکز بخش دارو، درمان و آزمایشگاه‌های دامی در صومعه‌سرا اذعان کرد: صومعه‌سرا دارای چهار داروخانه، چهار مرکز درمانی و سه مرکز مایه‌کوبی ویژه دام، طیور، آبزیان و ... است.

رئیس اداره دامپزشکی صومعه‌سرا، بازرسی و بازدید از عملکردهای این نوع مراکز دامی را نیز جزو وظایف اداره دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: امسال با همکاری متخصصان اداره دامپزشکی صومعه‌سرا تعداد 21 مرتبه از مراکز داروخانه‌های دامی، 19 مورد مراکز درمانی دامی و 18 مرتبه از مراکز مایه‌کوبی بازرسی شده است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا از مهم‌ترین مراکز تولید و پرورش پیله‌های کرم ابریشم در کشور محسوب می‌شود، افزود: مراحل پرورش و چگونگی نگه‌داری از کرم ابریشم نیز در مواردی خاص نیازمند کنترل موازین بهداشتی و پیشگیری از انواع بیماری‌هاست.

عربانی‌مستقیم کنترل بر بهداشت و سلامت کرم‌های ابریشم در حوزه بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی صومعه‌سرا را از دیگر مراکز مورد ارزیابی و بررسی عنوان کرد.

وی تعداد بازدید و مراقبت‌های انجام شده در بخش طیور صنعتی را هشت مورد و طیور بومی را سه مورد ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون بالغ بر 160 عدد نمونه‌گیری از بخش طیور صنعتی و 210 عدد از طیور بومی صومعه‌سرا انجام شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول