اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد

کنترل سلامت‌ دام عید قربان توسط 86 اکیپ دامپزشکی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: 86 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی مازندران در امر نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی عرضه شده در ایام عید سعید قربان فعال هستند.

کنترل سلامت‌ دام عید قربان توسط 86 اکیپ دامپزشکی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، مجید مختاری اظهار از استقرار اکیپ‌های دامپزشکی در میدان‌های عرضه دام زنده برای نظارت بر عرضه دام‌های قربانی در ایام عید سعید قربان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان کرد: در عید قربان امسال نیز همانند سال‌های قبل نظارت بهداشتی دامپزشکی در ارتباط با دام‌های کشتاری در ایام عید سعید قربان اعمال می‌شود.

مختاری افزود: از روز عید سعید قربان کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب 86 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان با استقرار در میدان‌های عرضه دام زنده و بازدیدهای میدانی خود بازرسی قبل از کشتار را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: خریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های مستقر در میدان‌های عرضه دام از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

این مسئول استانی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مشترک است، ادامه داد: رعایت نکردن مسایل بهداشتی و به‌ویژه کشتار دام در منازل و معابر می‌تواند احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها از جمله تب مالت و سیاه‌زخم (شاربن)، تب کریمه‌کنگو و ... را افزایش دهد.

مختاری گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و خطرات ناشی از کشتار غیرمجاز دام‌ها تلاش شبکه‌های دامپزشکی بر این است تا کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام صورت می‌گیرد.

وی حضور بازرسان بهداشتی گوشت را در روز عید سعید قربان در کشتارگاه‌های دام سطح استان الزامی دانست و افزود: کارشناسان و بازرسان بهداشتی گوشت و ناظران شرعی مستقر در کشتارگاه‌های دام در روز عید سعید قربان نظارت‌های لازم را بر عهده داشته و مردم استان می‌توانند با تماس‌های تلفنی با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها پاسخ سؤالات بهداشتی و شرعی خود را دریافت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط این اداره کل به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان این اداره کل اقدام به استقرار اکیپ‌های ثابت در جایگاه‌های عرضه دام کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی با شهرداری‌ها مقرر شد در هر شهر حداکثر یک مکان و در شهرستان‌های پر جمعیت حداکثر دو مکان برای عرضه دام زنده معرفی تا اکیپ‌های دامپزشکی بتوانند به شهروندان خدمات ارائه دهند.

مختاری ادامه داد: در این اکیپ‌ها یک نفر دکتر دامپزشک حضور دارد که سلامت دام را تایید می‌کند و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به خرید دام زنده برای امر قربانی در روز عید قربان اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در پایان یادآور شد: تمام کشتارگاه‌های دام در سطح استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات هستند و از شهروندان می‌خواهیم تا به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی دام خود را برای قربانی به کشتارگاه انتقال و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسین بهداشتی گوشت و تایید ذبح اسلامی توسط روحانی ناظر شرعی مستقر در کشتارگاه نسبت به استفاده آن اقدام کنند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول