اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی زرند:

1400 کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در زرند کشف شد

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان زرند گفت: طی یک سال گذشته 3 هزار و 940 مورد نظارت بر مراکز عرضه مواد خام دامی در زرند انجام و یک ‌هزار و 400 کیلوگرم انواع فرآورده دامی غیر بهداشتی ضبط شده است.

1400 کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در زرند کشف شد

محمد جانباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند با گرامیداشت هفته دامپزشکی اظهار داشت: برای درک بیشتر اهمیت دامپزشکی باید به تأثیر این حرفه در تامین امنیت غذایی، بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: پروتئین حیوانی به عنوان غذای مردم از ابتدا و تا زمان عرضه توسط کارشناسان دامپزشکی کنترل می‌شود.

جانباز با اشاره به اعمال نظارت بهداشتی و اجرای مقررات بهداشتی تولید و تضمین کیفیت بر اساس سامانه‌های بین‌المللی بیان داشت: این اعمال نظارت بر مراکز نگهداری و پرورش دام، کارخانه‌های تولید خوراک دام، چراگاه‌ها و مراتع، کشتارگاه‌ها و مراکز تولید، تهیه و آماده‌سازی توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین نظارت بر سردخانه‌های مواد پروتئینی با منشا دامی، مراکز جمع‌آوری شیر و عسل، انبارهای نگهداری مواد اولیه خوراک دام یا خوراک آماده، کارخانه‌های جوجه‌کشی، شناورهای حامل دام و فرآورده‌های خام دامی و مبادی ورودی به عهده دامپزشکی است.

رئیس دامپزشکی شهرستان زرند گفت: طی یک سال گذشته 3 هزار و 940 مورد نظارت بر مراکز عرضه مواد خام دامی در شهرستان زرند انجام و یک‌هزار و 400 کیلوگرم انواع فرآورده دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط شده است.

جانباز اذعان داشت: همچنین طی این مدت بیش از 130 هزار رأس دام علی بیماری‌های هاری، شاربن گاو، گوسفند و بز، شاربن تک سمی، آبله گوسفندی و آبله بزی در زرند واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مبارزه با بیماری‌های بروسلوز بره و بزغاله، گوساله، بروسلوز گوسفند و بز، تب برفکی گاو و بروسلوز گاو بیش از 60 هزار رأس دام مایه‌کوبی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی زرند با اشاره کشتار بیش از 11 هزار لاشه بازرسی شده در کشتارگاه در یک سال گذشته توسط دامپزشکی زرند تصریح کرد: مبارزه با انگل‌های خارجی دام نیز برای بیش از 120 هزار رأس دام و سمپاشی اماکن دامی در بیش از 322 هزار متر مربع اماکن دامی انجام شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول