اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 تن فرآورده دامی در یزد معدوم شد

خبرگزاری فارس: کارشناس نظارت بر فرآورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از معدوم‌سازی حدود سه تن فرآورده‌های دامی در یزد خبر داد.

3 تن فرآورده دامی در یزد معدوم شد

منصور منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در بازرسی‌های صورت گرفته از تمامی واحدهای بسته بندی موجود در سطح شهرستان یزد، 2 هزار و 325 کیلوگرم بال و بازوی منجمد مرغ، 486 کیلوگرم بلدرچین به صورت فله و 166 کیلوگرم بازوی منجمد مرغ پس از نمونه‌گیری و ارسال به آزمایشگاه، فاسد تشخیص داده و معدوم شد.

وی افزود: حفاظت از مواد غذایی از زمان تولید تا هنگام مصرف امری بسیار مهم است و عوامل بسیاری باعث از بین رفتن ارزش مواد غذایی می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فساد میکروبی، تغییر ساختار مولکولی، از دست دادن برخی خواص مهم مانند ویتامین و ... اشاره کرد.

منصوری با اشاره به عوامل موثر در فساد فرآورده‌های دامی عنوان کرد: سطح پایین بهداشت در فرآیند تولید، تاخیر بین تولید و بسته‌بندی، دمای بالای نگهداری و نوع ماده بسته‌بندی در سلامت فرآورده‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی ساده‌ترین روش برای محافظت از مواد غذایی را بسته بندی است دانست و گفت: معمولا بسته بندی از مواد غذایی در مقابل نفوذ عوامل خارجی و فرار خواص داخلی آن محافظت می‌کند و وجود هوا درون بسته می‌تواند باعث فساد ماده داخل آن شود به این لحاظ تخلیه هوا و یا تزریق گازهای بی‌اثر درون بسته ماده غذایی، راه حل مناسبی برای مقابله با رشد باکتری‌ها بدون از دست رفتن خواص، تازگی و شادابی محصول است.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد یادآور شد: در این راستا در شهرستان یزد 12 واحد بسته بندی فرآورده خام دامی وجود دارد که هفت واحد در بسته بندی مرغ و دو واحد در بسته‌بندی گوشت قرمز و سه واحد در بسته‌بندی ماهی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: این واحدها با نظارت مناسب و دقیق دامپزشکی به منظور تامین سلامت مردم فعالیت می‌کنند.

منصوری از مردم خواست تا هنگام خرید محصولات بسته‌بندی، تازه یا منجمد بودن آن را مدنظر قرار دهند زیرا محصولات تازه با ماندگاری 48 ساعت ماندگاری کمتری نسبت به محصولات منجمد با ماندگاری چهار ماه تا یک سال را داشته و از خرید محصولات با برچسب تازه که به وسیله فروشندگان، منجمد شده است، خوداری کنند.

وی افزود: برچسب درج شده روی بسته‌بندی‌ها باید دارای شماره پروانه بهره‌برداری دامپزشکی باشد و از خرید هرگونه محصولات فله شامل مرغ کامل، ران، سینه، بال و گردن، بلدرچین، آلایشات مرغی   و سایر محصولات فله خودداری کنند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول