اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرهیز از کشتار دام در معابر عمومی

‌تمهیدات ویژه‌ دامپزشکی خراسان ‌رضوی برای عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با بیان اینکه ‌تمهیدات ویژه‌ای ‌برای عید قربان درنظر گرفته‌ایم، گفت: ‌مردم از کشتار دام در معابر عمومی پرهیز کنند.

‌تمهیدات ویژه‌ دامپزشکی خراسان ‌رضوی برای عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان ازغدی عصر امروز در ارتباط با بازگشت حجاج از سفر بیت‌الله‌الحرام در جمع خبرنگاران به عواقب خطرناک کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی، در روز عید قربان و مراسم استقبال از حجاج اشاره کرد و اظهار داشت: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند که سهل‌انگاری در امور بهداشتی و به‌ویژه کشتار دام در منازل و معابر، می‌تواند احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها‌، از جمله تب مالت و سیاه زخم(شاربن)تب کریمه‌کنگو، و... را افزایش می‌دهد.

وی از تمام حجاج عازم بیت‌الله‌الحرام و استقبال‌کنندگان آنها خواست تا در بازگشت از سفر معنوی سرزمین وحی، از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از تمام شهروندان نیز خواست تا در روز عید قربان به دلیل جلوگیری از موارد فوق و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و مخاطرات بهداشتی برای خود و دیگران از خدمات رایگان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها که متعاقباَ از رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد بهره‌گیری نموده و در سایر روزها نیز از هرگونه کشتار دام و طیور در منازل و معابر خودداری کنند.

مرگان ازغدی افزود: در عید قربان سال جاری نیز دامپزشکی استان در مشهد و تمام شهرستان‌های استان تمهیدات ویژه‌ای را در راستای ارتقای بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی شهروندان اتخاذ نموده که لازم است در این زمینه خیرین و موسسات خیریه و شهروندان نیز همکاری لازم را انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان، ضمن اشاره به مخاطرات کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی، این عمل را مغایر مقررات بهداشتی خواند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول