اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماه نخست سال جاری

1359 کیلوگرم فرآورده دامی آلوده در بردسیر معدوم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی بردسیر از معدوم‌سازی یک هزار و 359 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

1359 کیلوگرم فرآورده دامی آلوده در بردسیر معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، محمدحسین شهریار‌زاده در حاشیه بازدید از مراکز فروش فرآورده‌های دامی شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 52 مورد بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی از مراکز توزیع فرآورده‌های دامی صورت گرفته که طی این بازدیدها یک هزار و 359 کیلوگرم فرآورده‌های دامی آلوده ضبط و معدوم شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت سالم در سلامت و امنیت غذایی آحاد جامعه و نقش دامپزشکی در تأمین فرآورده‌های دامی سالم از تشدید کنترل و نظارت این شبکه بر تولید و توزیع این فرآورده‌ها در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای مهر ماه با توجه به افزایش عرضه و مصرف فرآوردهای دامی از جمله شیر اکیپ‌های سیار بازرسی از مراکز تولید و توزیع در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

شهریار‌زاده تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درست، دقیق و به موقع درباره سلامت محصولات دامی و مشتقات آن، علاوه بر رفع نگرانی، می‌تواند رژیم غذایی مردم را به مسیر درست و منطقی هدایت کند.

وی با اشاره به برخی باورهای نادرست مردم در مصرف مواد غذایی گفت: اجتناب از مصرف تخم‌مرغ به علت خطر افزایش کلسترول خون از جمله این باورهاست، زیرا به علت عدم آگاهی، مبنای علمی ندارد و نباید این ماده مغذی را از سبد مصرف خانوار حذف کرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی بردسیر آگاه‌سازی جامعه در مورد بهداشت مواد غذایی را از ضروریات دانست و گفت: تربیت همیارانی برای دامپزشکی از بین دانش‌آموزان و دامداران موجب ارائه مطالب مستدل و مستند با زبانی ساده می‌شود که در نهایت موجب ارتقای سلامت جامعه می‌شود. 

وی از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان خواست تا با فراهم کردن بستر آگاهی‌رسانی در بین دانش‌آموزان در فرهنگ‌سازی مصرف درست مواد غذایی دامپزشکی را یاری رسانند.

شهریار‌زاده همچنین از شهروندان خواست فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف اداره دامپزشکی شهرستان را با خبر سازند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول