اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان مازندران خبر داد

اخذ اعتبار تجاری‌سازی 10 میلیارد ریالی / مازندران میزبان جشنواره نوآوری دماوند شد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: یکی از راه‌های نخبه‌شدن را شرکت در جشنواره نخبگان دانست و گفت: مازندرانی‌ها در جشنواره علم تا عمل خوب درخشیدند و اعتبار تجاری‌سازی 10 میلیارد ریالی در این جشنواره اخذ شد.

اخذ اعتبار تجاری‌سازی 10 میلیارد ریالی / مازندران میزبان جشنواره نوآوری دماوند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داوود دومیری گنجی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی دماوند در مازندران خبر داد.

وی افزود: جشنواره نوآوری و شکوفایی دماوند با همت بنیاد نخبگان مازندران و با حمایت بنیاد نخبگان کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل نمایشگاه بین‌المللی مازندران در شهرستان قائمشهر برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهداف برپایی جشنواره که به صورت نمایشگاهی برگزار می‌شود، گفت: هدف ما ارزیابی و شناسایی اختراعات کاربردی مفید است.

* تجاری‌سازی اختراعات نخبگان

وی ادامه داد: دومین هدف ما از برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی، حمایت از مخترعان برگزیده و استمرار بخشی کارهای تحقیقاتی است که سبب می‌شود تا مجوز حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و همچنین استفاده از معافیت نظام وظیفه را دریافت کنند.

دومیری گنجی سومین هدف از برپایی جشنواره نوآوری را فراهم‌کردن زمینه لازم برای تجاری‌سازی اختراعات دانست و تصریح کرد: تجاری‌سازی اختراعات نخبگان با حضور صاحبان صنایع و تولیدکنندگان صنعتی، بانک‌ها و سایر سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها زمینه لازم را برای تجاری‌سازی فراهم می‌کنند، بیان کرد: چهارمین هدف جشنواره توانمندسازی بیشتر مخترعان و نوآوران است چراکه این افراد در بدو کار توانمندی فعالیت‌های صنعتی را در خارج از کشور ندارند.

* تقویت روحیه خودباوری

این مسئول برپایی کارگاه‌های آموزشی را از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه در پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی دانست و گفت: هدف اصلی ما در برپایی جشنواره‌ها برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی اختراعات است.

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی دماوند را ویژه استان‌های شمال کشور عنوان کرد و ادامه داد: استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان در این جشنواره طرح‌های علمی دادند.

وی با بیان اینکه توامان با پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی دماوند مسابقات فرهنگی نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: هدف ما تقویت روحیه خودباوری است که در این جشنواره مازندران با 66 طرح با درصد فراوانی 52 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

* 200 طرح به پنجمین جشنواره نوآوری دماوند ارسال شد

این مسئول ادامه داد: استان سمنان با داشتن 18 طرح 14 درصد فراوانی، گیلان با 17 طرح 13 درصد فراوانی و گلستان با 12 طرح 10 درصد فراوانی و سایر استان‌ها با 14 طرح 11 درصد فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند.

دومیری گنجی با اشاره به اینکه 200 طرح به پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی دماوند ارسال شده است، اظهار داشت: برخی طرح‌ها به دلیل ثبت نشدن در سامانه، نداشتن ارزش‌های علمی بالا و یا ثبت نام در جشنواره‌های دیگر که اعتبار ملی دریافت نکردند، موجب شد تا 127 طرح در این جشنواره پذیرفته شود.

وی درصد طرح‌ها در رشته‌های مختلف تخصصی را برشمرد و افزود: 30 درصد فراوانی طرح در رشته برق و الکترونیک، 28 درصد مکانیک، 18 درصد کشاورزی و صنایع غذایی، 17 درصد مهندسی شیمی و مواد و هفت درصد در حوزه سلامت اختصاص یافت.

* اخذ اعتبار تجاری‌سازی 10 میلیارد ریالی

این مسئول از حضور مسئولان نخبگان کشوری و استانی مناطق چهارگانه در پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی دماوند در محل نمایشگاه قائمشهر خبر داد و تصریح کرد: دوم تا چهارم آبان ماه سال جاری جشنواره نوآوری دماوند در قائمشهر برگزار می‌شود.

وی از قضاوت 25 داور برتر کشوری در پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی دماوند اشاره کرد و گفت: سال گذشته جشنواره در استان البرز برگزار شد که مازندران در ارائه طرح‌های علمی و تخصصی با 74 طرح رتبه برتر را کسب کرد.

دومیری گنجی گفت: ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و شکوفایی در استان قم برگزار می‌شود.

وی یکی از راه‌های نخبه‌شدن را شرکت در جشنواره نخبگان دانست و افزود: مازندرانی‌ها در جشنواره علم تا عمل خوب درخشیدند و اعتبار تجاری‌سازی 10 میلیارد ریالی در این جشنواره اخذ شد.

* شناسایی 300 نخبه توسط بنیاد نخبگان مازندران

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اعلام اینکه این استان با داشتن بیشترین نخبه‌های علمی فعال در سطح کشور خوش درخشید، بیان کرد: مازندرانی‌ها در عرصه فناوری سرآمد هستند.

وی از شناسایی 300 نخبه توسط بنیاد نخبگان مازندران خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان با تعامل بین دستگاهی توانسته نخبگان استان را به درستی شناسایی کند.

دومیری گنجی با اشاره به اینکه 30 درصد از اعضای هیئت علمی برای اشتغالزایی از طریق بنیاد نخبگان استعلام می‌شوند، اذعان کرد: اهداف بلند بنیاد نخبگان زمینه جذب و همکاری نخبگان در داخل کشور است که 10 درصد مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی برای اشتغال از بنیاد نخبگان استعلام می‌شوند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول