اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز برداشت زعفران از 7500 هکتاز زمین

15 تن زعفران از سطح مزارع تربت‌حیدریه برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی تربت‌حیدریه از آغاز کار برداشت زعفران از سطح 7200 هکتار از مزارع تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 15 تن زعفران از سطح مزارع تربت‌حیدریه برداشت شود.

15 تن زعفران از سطح مزارع تربت‌حیدریه برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، سعادت علی‌نیا صبح امروز و در جمع خبرنگاران به سطح زیر کشت زعفران در تربت حیدریه اشاره کرد و اظهار داشت: 7200 هکتار در تربت‌حیدریه زیرکشت زعفران است که پیش‌بینی می‌شود حدود 15 تن زعفران از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌حیدریه در ادامه زراعت زعفران را یکی از مهم‌ترین منابع اشتغال و درآمدی تربت‌حیدریه عنوان کرد و افزود: 15 هزار و 200 خانوده به طور مستقیم در کاشت و برداشت زعفران اشتغال دارند.

 وی با تاکید بر اینکه انحصار تولید کیفی محصول مرغوب زعفران دنیا در اختیار این شهرستان است، افزود: البته در این راه خشکسالی‌ها و افت منابع آب از مهم‌ترین موانع توسعه مزارع و ادامه اشتغال شهروندان است.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌حیدریه گفت: با افت شدید منابع آبی و به خصوص قنوات و چشمه‌ها در سال زارعی جاری بیش از 1000 هکتار از مزارع شهرستان از طریق سازمان آب روستایی به وسیله تانکر آب رسانی می‌شود.

علی‌نیا اصلاح شیوه‌های آبیاری، استفاده از تکنولوژی، بیمه محصول و حمایت از عفران‌کاران را از مهم‌ترین کارهای جهادکشاوری این شهرستان عنوان و ادامه داد: در سال گذشته طرح آرمانی زعفران در سطح 11 هکتار در شهرستان با هدف افزایش تولید در واحد سطح با کشت صحیح و استفاده از پیاز زعفران استاندارد انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌حیدریه گفت: برای ادامه اجرای طرح جامع زعفران هم اکنون اقداماتی صورت گرفته است چرا که طرح فرا بخشی و نقشه راه برای زعفران است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول