اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هر یک هکتار

3.18 کیلوگرم زعفران از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از هر یک هکتار از مزارع کشاورزی این استان 3.18 کیلوگرم زعفران برداشت می‎شود.

3.18 کیلوگرم زعفران از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: یکی از ارقام مرغوب زعفران رقم زاگرس است که در چهارمحال و بختیاری تولید و کشت می‎شود.

وی میانگین برداشت زعفران از سطح مزارع این استان را 3.18 کیلوگرم در هکتار برشمرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 150 کیلوگرم زعفران از سطحی معادل 50 هکتار زمین برداشت شده است.

منصوری قیمت هر یک کیلوگرم زعفران را 20 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برداشت زعفران از هر یک هکتار از مزارع این استان 70 میلیون ریال درآمدزایی برای کشاورزان استان به همراه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پیاز زعفران آب کمی نیاز دارد، کشاورزان منطقه از کشت این محصول استقبال چشمگیری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کشت زعفران هر ساله موجب ایجاد فرصت شغلی در این استان شده است، اضافه کرد: سهولت در کاشت و برداشت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش سطح زیر کشت، صادراتی و ارزآور بودن محصول، کم‌وزنی و گران قیمتی، اشتغال‌زایی جوانان و زنان روستایی، استفاده بهینه از آب و خاک، سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه و پایین بودن نیاز آبی زعفران به عنوان برخی از مزایای کشت این محصول است.

منصوری در ادامه با اشاره به خواص درمانی این محصول، تأکید کرد: زعفران برای کاهش اختلالات خونی، تنظیم ضربان قلب، درمان ناراحتی‌های روحی و افسردگی مفید است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول