اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار باخرز

فاز دوم مجتمع بسته‌بندی زعفران باخزر کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار باخرز، فاز دوم مجتمع بسته‌بندی زعفران باخزر کلنگ‌زنی شد.

فاز دوم مجتمع بسته‌بندی زعفران باخزر کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حسین جمشیدی در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم مجتمع بسته‌بندی زعفران باخرز که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی انجام شد؛ اظهار داشت : وجود محصولات متنوع کشاورزی مانند زعفران، بادام و چغندر قند در کنار تولیدات مختلف دامی، ایجاد چنین صنایعی را ضروری کرده است.

وی ادامه داد: ارمغان راه‌اندازی چنین کارخانجاتی کاهش نرخ بیکاری، خلع ید دلالان، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمد کشاورزان و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و صنعتی در شهرستان است.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی باخزر ابراز داشت: 7 میلیون ریال از سرمایه 12 میلیارد ریالی برای ساخت مجتمع بسته‌بندی زعفران از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی شهرستان تامین شده است.

به گفته این مسئول راه‌اندازی این کارخانه ایجاد شغل برای 30 نفر به طور مستقیم و 200 نفر به شکل غیر مستقیم را به همراه دارد.

فرماندار باخزر در بخش دیگری از سخنانش از خرده مالکی به عنوان یکی از عمده‌ترین مشکلات کشاورزی شهرستان یاد و ابراز امیدواری کرد: همت مسئولان جهاد کشاورزی و همکاری مردم سبب به رفع این مشکل و  مقدمه‌ای برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری باشد.

سید محمد طباطبایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با اشاره به طرح هدفمند شدن یارانه‌ها و توسعه بخش کشاورزی متذکر شد: دستیابی به خود کفایی و عبور از تحریم‌ها ثمرات اجرای این طرح‌های ملی است.

وی وقوع خشکسالی‌های پیاپی در چند سال اخیر و جاری شدن سیل در سال جاری را یاد آور شد و افزود: امیدواریم با مساعدت دولت، بخشی از خسارات جبران شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول