اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محصولات پاییزی برکت جنوب استان

برداشت زعفران در نمین آغاز شد

خبرگزاری فارس: برداشت محصول زعفران از مزارع شهرستان نمین آغاز شد.

برداشت زعفران در نمین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه کشت زعفران در نمین اظهار داشت: شهرستان نمین مستعدترین منطقه برای کشت این محصول با ارزش است به طوریکه در پنج نقطه این شهرستان در حدود یک هکتار زعفران کشت شده است.

بهروز آقازاده تصریح کرد: ما سال گذشته از هر هکتار اراضی اختصاص یافته به کشت زعفران چهار کیلو زعفران برداشت کردیم که انتظار می‌رود امسال نیز به همین میزان برداشت محصول مرغوب زعفران را شاهد باشیم.

وی آب و هوای مناسب، خاک مرغوب و نگهداری و کشت مهندسی را از برجستگی‌ها و ویژگی‌های کشت زعفران در نمین اعلام کرد و افزود: ما برای متقاضیان کشت تخم و پیاز زعفران را تحویل دادیم و به نظر می‌رسد در سال‌های آینده کشت این محصول رونق و توسعه جدی پیدا کند.

آقازاده تأمین بذر و ارایه آموزش‌های لازم در جهت کشت اصولی زعفران را با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد:‌ کارشناسان این بخش سعی می‌کنند کشت محصول زعفران را به زارعان به صورت نوین و اصولی آموزش داده و آنها را از حمایت‌های واقعی بهره‌مند کنند.

 

تولید یک‌هزار و 500 تن به در کوثر

به گزارش فارس، اما برداشت محصول به از باغات شهرستان کوثر نیز آغاز شد.

شهرستان گیوی که به شهر به و هیوا مشهور است امسال نیز شاهد تولید به مورد نیاز کشور است که به دلیل بارش‌های مناسب و شرایط آب و هوایی برداشت این محصول 100 درصد افزایش یافته است.

صراف احمدی مدیر جهاد کشاورزی کوثر خاطر نشان کرد: دو هزار و 500 هکتار از باغات شهرستان کوثر به کشت محصولات متنوع باغی و میوه‌های پربار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: 100 هکتار از باغات مثمر شهرستان کوثر به تولید به اختصاص یافته است که به نظر می‌رسد از این باغات یک‌هزار و 500 تن به مرغوب و مناسب برداشت شده و به مناطق مختلف صادر شود.

احمدی یادآور شد: شهرهایی همچون تهران، تبریز، ارومیه و شمال کشور طرفدار به تولید شده در کوثر هستند که از طعم و رنگ و بوی مناسب برخوردار است.

به میوه سرشار از ویتامین‌های مختلف است که در هضم غذا مفید به نظر می‌رسد و ژله داخل این میوه برای رفع بیماری‌هایی همچون بیماری‌های معده و سرفه‌های شدید مفید و التیام‌بخش است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول