اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای ملی زعفران ایران:

سود نوسانات قیمت دلار بر بازار زعفران به جیب خارجی‌ها می‌رود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای ملی زعفران ایران گفت: در حال حاضر سود حاصل از نوسانات قیمت دلار بر بازار زعفران به جیب خارجی‌ها می‌رود.

سود نوسانات قیمت دلار بر بازار زعفران به جیب خارجی‌ها می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرشید منوچهری صبح امروز و در نشست خبری اعضای شورای ملی زعفران ایران با خبرنگاران که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: طرح بهبود تولید کیفیت و شناسنامه‌دار کردن زعفران که توسط این شورا در استان انجام شده تاثیرات بسیار خوبی را در زمینه کاهش آلودگی‌های میکروبی، رنگ‌های افزودنی و همچنین بهبود تولید این محصول داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سود حاصل از نوسانات قیمت دلار بر بازار زعفران به جیب خارجی‌ها می‌رود، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 93 درصد زعفران به کشورهای مختلف به صورت بسته‌بندی صادر می‌شود.

دبیر شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه مطابق با قوانین سازمان توسعه تجارت صادرات، صادرات زعفران با بسته‌بندی بیش از 30 گرم این محصول جزو صادرات فله به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها 6 درصد از صادرات زعفران ایران به این صورت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: صدور پیاز زعفران به خارج از کشور ممنوع است اما وقتی مواد مخدر به راحتی از مرزها می‌گذرد این محصول نیز توان خروج غیرقانونی را دارد.

منوچهری با بیان اینکه باید رسانه‌های جمعی کمک در راستای بهبود وضعیت طلای سرخ داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از رقبای خارجی ما به دنبال بهانه‌ای برای کاهش قیمت زعفران هستند.

وی توضیح داد: شایع‌ شدن اخباری مانند بار میکروبی بالای این محصول نه تنها کمکی به زعفران نمی‌کند بلکه این بهانه را به دست خارجی‌ها برای کاهش قیمت این محصول ارزشمند نیز می‌دهد.

دبیر شورای ملی زعفران ایران با ابراز تاسف از این موضوع که ضوابط خاصی نیز در این زمینه تعریف نشده است، گفت: در حال حاضر بیشترین سهم صادرات زعفران ایران به کشورهای امارات متحده عربی و اسپانیا است.

وی با اشاره به پیشرفت کشور افغانستان در زمینه کشت و فرآوری محصول زعفران گفت: به هیچ وجه کشاورزان افغانی را تهدید برای صنعت زعفران خود نمی‌بینیم و به جای این دیدگاه باید از این تهدیدها، فرصت‌ها را کشف و استفاده کرد.

منوچهری بیان کرد: همچنین دانشگاه‌ها نیز می‌توانند کمک شایانی را به پیشرفت این صنعت درآمدزا با انجام کارهای علمی داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول