اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

کشت 70 هکتار زعفران در مزارع کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: بیش از 70 هکتار از مزارع شهرستان کوهبنان زیرکشت محصول زعفران قرار گرفته‌اند که به لحاظ مرغوبیت حرف اول را در کشور می‌زند.

کشت 70 هکتار زعفران در مزارع کوهبنان

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: طی بازدیدهای متعدد چند ماه گذشته با شناسایی ظرفیت‌های موجود در زمینه کشاورزی‌‌ به این نتیجه رسیدیم که در بحث کشاورزی با تشویق مردم نسبت به تغییر کشت و همچنین توجه به کوهستانی و مساعد بودن آب و هوای این شهرستان می‌توان نسبت به گسترش مزارع زعفران، زرشک، گل‌ محمدی و ... اقدام کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به کاهش نزولات آسمانی و نیاز کم زعفران به آب بیش از 70 هکتار از مزارع شهرستان کوهبنان زیرکشت این محصول قرار گرفته که به لحاظ مرغوبیت حرف اول را در کشور می‌زند.

متقی افزود: مقرر شده با رعایت اصول بسته‌بندی و تأمین نظر و سلیقه مشتریان محصول تولید شده در وزن‌های یک تا 100 گرمی بسته‌بندی صورت گیرد و از صادرات فله‌ای آن توسط دلالان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: متخصصان طب گیاهی از دیرباز با خواص زعفران آشنا بوده و آن را برای درمان انواع بیماری‌ها مانند خستگی‌های مفرط، درد لثه، بیماری‌های قلبی، افسردگی، آسم، بی‌خوابی، سیاه‌ سرفه، درد شکم و سنگ‌های کلیه توصیه می‌کردند.

متقی ابراز داشت: محصول زعفران در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو، زیره سبز و ... که از کشت‎های غالب شهرستان است، درآمد بیشتری دارد به گونه‌ای که ‌درآمد حاصل از هر هکتار محصول زعفران بیش از چند ‌میلیون ریال است که در مقایسه با سایر محصولات رقم بسیار خوبی است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط ‌از هر هکتار سطح زیر کشت زعفران چهار تا 5.5 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود و از سوی دیگر زعفران کوهبنان ‌از لحاظ مرغوبیت رتبه اول در کشور را داراست و بسیاری از کارشناسان کشاورزی و بازرگانی این امر را مورد تأیید قرار داده‌اند.

فرماندار کوهبنان پشت سر گذاشتن بیش از یک دهه خشکسالی در شهرستان کوهبنان را یکی از معضلات مهم کشاورزی و دامپروری این منطقه دانست و بیان داشت: با وجود خشکسالی‌های اخیر تولید خوبی در هر دو زمینه داشته‌ایم.

‌وی ‌کوهبنان را یکی از مناطق بسیار مستعد‌ استان کرمان در‌ زمینه تولید زرشک و گل محمدی دانست و عنوان کرد: با هماهنگی متخصصان و کارشناسان در تلاش هستیم تولید این محصولات در شهرستان ‌گسترش یابد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول