اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی:

عیار زعفران تولیدی چهارمحال و بختیاری از زعفران خراسان بالاتر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه عیار زعفران تولیدی این استان بالاتر از استان خراسان است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری گرچه مدت کوتاهی است که کاشت زعفران را تجربه کرده اما موفق شده در زمینه تولید زعفران نتایج خوبی را کسب کند.

عیار زعفران تولیدی چهارمحال و بختیاری از زعفران خراسان بالاتر است

سعید زمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: فعالیت در عرصه گیاهان دارویی هم درآمدزا و هم اشتغال‌زاست و هم می‌توان با ایجاد صنایع جانبی در کنار آن فعالیت‌های مفیدی را انجام داد.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید به این باور برسند که کار کشت گیاهان دارویی دارای صرفه اقتصادی است، گفت: برهمین اساس لزوم هدف‌گذاری درست در موضوع گیاهان دارویی بیش از پیش لازم و ضروری است.

زمانیان با اشاره به اینکه انتخاب گونه و آموزش و ترویج صحیح کشت و بازاریابی آن مد نظر است، تصریح کرد: برای کشت گیاهان دارویی در استان با توجه به رویشگاه‌های گیاهان دارویی که در استان وجود دارد و دیم‌زارهای موجود، زمینه برای کشت در شرایط دیم فراهم است زیرا در اراضی مرتعی که رویشگاه اصلی گیاهان دارویی است با کمک مجریان مرتع‌داری می‌توانیم این زمینه‌ها را گسترش دهیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نظارت را در ایجاد برند برای یک محصول مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با حمایت جدی و بیش از پیش مسئولان با اعمال نظارت بر روند کاشت، برداشت و بسته‌بندی محصولات گیاهی بتوانیم بازاریابی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی کشاورزان پیشرو برای ورود به کشت گیاهان دارویی، گفت: لازمه توسعه کشت گیاهان دارویی شناسایی کشاورزان پیشرو در این عرصه و توسعه کار در بین آنهاست.

زمانیان رو آوردن به صنایع تبدیلی و فرآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را مراحل بعدی کار دانست و گفت: برنامه‌ریزی لازمه توسعه کشت گیاهان دارویی است و جهاد کشاورزی می‌تواند موضوع را در بحث اعتبارات ترویجی و نظارت بر نهالستان‌ها دنبال کند.

وی در ادامه با اشاره به استعداد استان چهارمحال و بختیاری در بحث کاشت زعفران، گفت: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه برخورداری از اقلیم مناسب و زمینه مستعد کاشت می‌تواند در زمینه تولید این محصول با ارزش اقتصادی فراوان حرفی برای گرفتن داشته باشد.

زمانیان با بیان اینکه عیار زعفران تولیدی این استان بالاتر از استان خراسان است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری گرچه مدت کوتاهی است که کاشت زعفران را تجربه کرده است اما موفق شده در زمینه تولید زعفران نتایج خوبی را کسب کند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول