اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

50 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد زنجان قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: 50 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد زنجان قرار دارند.

50 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد زنجان قرار دارند

بهرام ولیزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و توانمندسازی این نهاد حاصل شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد و در راستای توانمند‌سازی خانوارهای زیر پوشش اضافه کرد:

17 آبانماه سال جاری جشن خودکفایی 2 هزار و 500 خانوار مددجوی کمیته امداد استان زنجان که با اقدامات این نهاد به توانمندی رسیده‌اند، برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد برنامه‌‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، اضافه کرد: امسال اعتبار اختصاص‌یافته به کمیته امداد استان زنجان 600 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: بنا به تعهدات این نهاد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال 5 هزار شغل توسط کمیته امداد استان زنجان ایجاد می‌شود.

ولیزاده ادامه داد: در حال حاضر قریب به 2 هزار پرونده مددجویی آماده ارسال به بانک‌های عامل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته 6 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان زنجان ایجاد شد، اضافه کرد: به همین دلیل کمیته امداد استان زنجان به عنوان دستگاه برتر در سال جهاد اقتصادی شناخته شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته کمیته امداد استان زنجان جزو استان‌های برتر در زمینه اشتغالزایی برای جامعه هدف خود بود، اضافه کرد: سال گذشته میزان اعتبار جذب شده برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد 250 میلیارد ریال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه هدف کمیته امداد در گردش هستند، اضافه کرد: اینگونه نیست که مددجویی از همان آغاز تاسیس کمیته امداد امام خمینی مددجوی این نهاد باشد، بلکه با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و توانمندسازی برخی از خانوارها از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده و به دلایل مختلف خانوارهای دیگری وارد چرخه حمایتی این نهاد می‌شوند.

ولیزاده در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 هزار و 650 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد خانوار شامل جمعیتی بالغ بر 50 هزار مددجو است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 هزار مددجو به صورت دائمی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، اضافه کرد: همچنین قریب به 10 هزار نفر نیز به صورت تک و چند خدمتی از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

*57 درصد از جامعه هدف کمیته امداد را خانوارهای روستایی تشکیل می‌دهد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 57 درصد از جامعه هدف کمیته امداد استان را خانوارهای روستایی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: 43 درصد از جامعه هدف این نهاد شامل خانوارهای شهری نیازمند است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 هزار طرح اشتغالزایی اجرا شده توسط کمیته امداد دراستان زنجان فعال است، افزود: با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز 10 هزار شغل برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان ایجاد می‌شود.

ولیزاده در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به موفقیت‌های کسب شده توسط کمیته امداد استان زنجان در سال جهاد اقتصادی پرداخت و گفت: انتخاب کمیته امداد استان زنجان به عنوان دستگاه برتر سال جهاد اقتصادی، رتبه اول ایجاد اشتغال در بین استان‌ها، انتخاب به عنوان یکی ازدستگاه‌های برتر در زمینه حرفه‌آموزی، انتخاب به عنوان دستگاه برتر مشاغل خانگی و انتخاب به عنوان سه دستگاه برتر در زمینه نماز، حجاب و عفاف از توفیقات کسب شده توسط کمیته امداد در سال گذشته است.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه ششم کشوری در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی افزود: در ماه رمضان سال جاری بیش از یک میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین با اشاره به جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته اضافه کرد: همچنین مبلغ جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها سال جاری نیز 70 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول