اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بابل:

3100 مددجوی بابل از بیمه درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام شهرستان بابل گفت: 3 هزار و 100 مددجوی بابل از بیمه درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

3100 مددجوی بابل از بیمه درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند

حسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به اینکه کمک‌های درمانی این نهاد درچند بخش خلاصه می‌شود، ابراز داشت: چهار پزشک عمومی، 48 پزشک متخصص و فوق تخصص، چهار بیمارستان دولتی و 14 داروخانه این شهرستان با کمیته امداد شهرستان بابل قرار داد دارند.

وی با اعلام اینکه 3 هزار و 100 مددجو شهری دارای کارت درمانی هستند، یادآور شد: برای درمان نیز مددجویان در مرحله اول به پزشک عمومی مراجعه و در صورت لزوم از سوی این پزشکان به متخصصان طرف قرار داد معرفی می‌شوند.

حسینی در مورد نحوه پرداخت هزینه درمان بیان داشت: 90 درصد هزینه بیمارستان دولتی را کمیته امداد و 10 درصد را مددجو پرداخت می‌‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان بابل با اشاره به اینکه از 10 درصد نیز سعی می‌شود از سر فصل‌های دیگر به این افراد کمک شود، گفت: در مطب‌ها نیز 70 درصد هزینه‌ها توسط کمیته امداد و 30 درصد توسط مددجو پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین مددجویان تحت پوشش یعنی بالغ بر 8 هزار نفر را روستاییان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: از سال 85 طبق قانون تقسیم جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر توسط دولت، سرانه بیمه روستاییان توسط دولت و با پرداخت 70 درصد، به خدمات درمانی واگذار شد و چون عمده قشر ضعیف ما را قشرروستایی تشکیل می‌دهند.

حسینی به بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مشاغل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این بیمه از اواخر سال 90 به بخش درمان کمیته امداد واگذار شد و طی آن  زنان شهری زیر 50 سال زیر پوشش که فاقد هر نوع بیمه‌ای باشند مشمول آن می‌شوند و سن بازنشستگی آنان نیز 55 سال است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بابل با اشاره به پوشش قرار گرفتن 280 خانوار در کنار این بیمه تصریح کرد: به 350 خانوار وام پرداخت شد که در کنار وام از بیمه درمان و بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی هم بهره‌مند می‌شوند که سن بازنشستگی مردها 60 و زنان 55 سالگی خواهد بود.

حسینی مبلغ بیمه این افراد را از زمان شکل گیری این طرح یک میلیارد و 200 میلیون ریال و نحوه پرداخت آن را هر سه ماه ذکر کرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بابل مجموع بیمه پرداختی در سرفصل‌های مختلف این کمیته در شش ماهه سال‌جاری را 190 میلیون ریال در بخش ویژه، 180 میلیون ریال در بخش فوق‌العاده ویژه و 120 میلیون ریال در بخش سرفصل بیمه اعلام کرد.

وی در بحث اعتبار بهداشتی سالانه کمیته امداد بیان داشت: این اعتبار هر سال برای ساخت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی روستاهای محروم به بخش درمان واگذار می‌شود که در سال 91 برای این هدف 210 سهمیه برای شهرستان بابل در نظر گرفته شد که توسط بسیج سازندگی و واحد عمران امداد با سرانه ساخت 6 میلیون ریال برای هر خانوار نیازمند در روستاهای محروم ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول