اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خیرین نیکوکار متعهد شدند

تأمین جهیزیه 200 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد همدان

خبرگزاری فارس: خیرین نیکوکار همدانی تهیه و تأمین جهیزیه 200 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی را متعهد شدند.

تأمین جهیزیه 200 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز به مناسبت سالروز ازدواج سراسر نور و با برکت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و با حضور جمعی از خیرین نیکوکار و جمعی از مسئولان کار تهیه و تأمین جهیزیه 4 هزار نوعروس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی آغاز شد. 

خیرین حاضر در این مراسم تهیه جهیزیه 200 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد را متعهد شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در این مراسم با اشاره به فعالیت ستاد تأمین جهیزیه این نهاد اظهار داشت: از سال 71 و با تشکیل ستاد تأمین جهیزیه و با همت والای امدادگران و افراد نیکوکار تاکنون برای 38 هزار و 319 نوعروس جهیزیه تهیه و اهدا شده است.

مهدی فضلی هزینه تأمین این مقدار جهیزیه را تا سال 90 بالغ بر 120 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با عنایات خداوند متعال 98 درصد این ازدواج‌ها با موفقیت همراه بوده است.

وی عمل به دستورات الهی و تأسی از سیره پیامبر و ائمه(ع)، تشویق جوانان به ازدواج، پیشگیری از انحرافات اخلاقی و مبارزه با تهاجم فرهنگی، استحکام بنیان خانواده‌های زیر پوشش و ارائه الگوی صحیح زندگی و... را از جمله اهداف ستاد تأمین جهیزیه استان بیان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان کمیته‌های بررسی، تحقیق و مشاوره، کمیته آموزش، کمیته مشارکت‌های مردمی، کمیته تدارکات و پشتیبانی و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از جمله کمیته‌های ستاد تأمین جهیزیه دانست.

وی مسئولیت بررسی و تحقیق از صلاحیت اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی زوجین با بهره‌گیری از مددکاران برجسته و انجام مشاوره با عروس و داماد و معرفی برای انجام آزمایش‌های ژنتیکی را از وظایف کمیته بررسی و تحقیق این ستاد عنوان کرد.

فضلی اضافه کرد: آموزش احکام و اصول اعتقادی، حقوق خانواده و بهداشت فردی، پیگیری اعتبارات مربوطه و عقد قرارداد با فروشگاه‌ها و انعکاس عملکرد ستاد تأمین جهیزیه از دیگر فعالیت‌های این کمیته‌ها است.

وی از کمیته امداد با عنوان دستگاه اساسی که اصلی‌ترین امور حمایتی جامعه را عهده‌دار است یاد کرد و افزود: این نهاد با برنامه‌ها و خدمات متعدد خود سهم بسزایی در رفع محرومیت نیازمندان کشور داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان در پایان یادآور شد: در سال 90، 3 هزار و 965 مورد جهیزیه نوعروسان تأمین شد که امیدواریم با مشارکت مردم خیر و نیکوکار و همراهی مسئولان این میزان در سال 91 به 4 هزار مورد برسد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول