اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

کارگروه تدوین سبک زندگی ایرانی اسلامی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: کارگروه تدوین سبک زندگی ایرانی اسلامی تشکیل شود.

کارگروه تدوین سبک زندگی ایرانی اسلامی تشکیل شود

به گزارش خبرزگاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز و در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً در رابطه با سبک زندگی و تهاجم دشمن به حوزه خانواده بیاناتی را داشتند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به نقش خانواده و زنان در سلامت جسمی، روانی و معنوی جامعه گفت: در این راستا تشکیل کارگروه تدوین سبک زندگی ایرانی اسلامی ضروری است.

وی در ادامه به آمارهای ازدواج در سطح استان اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال نرخ ازدواج در استان خراسان‌رضوی کاهش 11 درصدی داشته است.

غفاری ادامه داد: این در حالی است که در همین مدت نرخ طلاق در نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی کاهش نرخ ازدواج، افزایش طلاق و افزایش میانگین سن ازدواج را از جمله چالش‌های حوزه خانواده عنوان کرد و گفت: باید تمام دستگاه‌های مرتبط برای برطرف کردن این مشکلات برنامه‌ریزی و ورود جدی داشته باشند.

وی میانگین سن ازدواج در مردان و زنان استان را به ترتیب 26.6 و 21.1  عنوان و اظهار کرد: این عدد برای مردان و زنان مشهد به ترتیب 27 و  22 سال است که بر این اساس سن ازدواج زنان و مردان مشهدی در مقایسه با کل استان یک سال بیشتر است.

معاون سیاسی امنیتی خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست سال در خراسان‌رضوی از هر 5.2 ازدواج یک مورد منجر به طلاق شد که این نسبت در مشهد چهار به یک است.

غفاری افزود: همچنین بر اساس آمار ارائه شده 25 درصد طلاق زنان استان در سنین بین 25 تا 29 سالگی و 28 درصد طلاق مردان بین 25 تا 29 سالگی شکل ‌می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول