اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان جم:

آئین‌های غلط ازدواج هدیه شوم غرب و استکبار است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان جم گفت: آئین‌های غلط ازدواج هدیه شوم غرب و استکبار است.

آئین‌های غلط ازدواج هدیه شوم غرب و استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مسلم‌ انیژپور پیش از ظهر امروز در آئین برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج کمیته امداد شهرستان جم اظهار داشت: ازدواج جوانان ایرانی بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگ اهل بیت (ع) مایه و اساس استحکام خانواده است و خانواده‌ها باید برای ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان جم خاطر نشان کرد: دولت در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در راستای رفع مشکلات جوانان برداشته و مصمم است که مقدمات ازدواج، تحصیلات و اشتغال جوانان را آماده کند و در این راستا تلاش مسئولین در سطوح مختلف برای تحقق این هدف الزامی است.

انیژپور ازدواج را یکی از سنت‌های الهی مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و بر گسترش ازدواج‌های آسان و کم‌هزینه تاکید دارد و گفت: خانواده‌ها باید امر ازدواج آسان را فراهم و از قرار دادن مهریه‌های سنگین و موانعی از این قبیل در مسیر ازدواج جوانان خودداری کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان جم گفت: مهریه‌های بالا در هنگام ازدواج از مسائلی است که انتقادات زیادی بر آن وارد و تاثیر تهاجم فرهنگی دنیای استکبار است و متاسفانه بسیاری از خانواده‌های ارزشی نیز گرفتار همین مهریه بالا شده و هم‌اکنون با مشکل روبرو هستند.

وی با بررسی موانع ازدواج به موقع جوانان اضافه کرد: طنین‌انداز شدن رسوم غلط همچون تهیه جهیزیه‌ها و هزینه‌های بسیار بالا برای ازدواج به صورت چشم و هم‌چشمی در جامعه سبب بالا رفتن سن ازدواج شده و مشکلاتی را برای ازدواج به موقع به وجود آورده است.

این مسئول اذعان داشت: به تدریج باید با فرهنگ‌سازی در برگزاری ازدواج آسان و کم‌هزینه تلاش کنیم و سطح توقع خانواده‌ها در تهیه جهیزیه‌های نامعقول را کم کرد تا جوانان بتوانند به آسانی ازدواج کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد: رسم‌های غلط، ازدواج جوانان را با مشکل روبه‌رو کرده و سن ازدواج را در جامعه بالا برده و بسیاری از رسوم غلط ناشی از توطئه و تهاجم فرهنگی دشمنان و دنیای استکبار است.

انیژپور با بیان اینکه زندگی‌های جامعه امروز از سیره انبیا و اولیای دین فاصله زیادی گرفته است گفت: زندگی‌ها در جامعه از زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) فاصله زیادی گرفته و شیعیان باید الگوی زندگی خود را این ازدواج آسمانی قرار دهند.

وی ادامه داد: هر چند در زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) مادیات کم بود اما ثمره زندگی آنان چهار فرزندی شد که عصاره هستی هستند.

بنا بر گزارش فارس این کارگاه با حضور 40 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی شهرستان جم در سالن همایش‌های بیمارستان توحید با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان جم، بهداشت و بهداری صنعت نفت و با حضور اساتید دانشگاه و کارشناس ارشد مشاوره ازدواج سیمای بوشهر تشکیل و در پایان این مراسم از طرف کمیته امداد شهرستان جم به مزدوجین هدایایی تقدیم شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول