اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان:

جرائم کارفرمایان به تأمین اجتماعی بخشیده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان از دستورالعمل بخشودگی جرائم 90درصدی کارفرمایان صنعتی، صنفی و کشاورزی تا پایان آذرماه جاری در اصفهان خبر داد.

جرائم کارفرمایان به تأمین اجتماعی بخشیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌اصغر دادخواه پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بخشودگی کارفرمایان صنفی، صنعتی و کشاورزی به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در راستای بند 9 بودجه 91، بخشی از جرائم کارفرمایان صنفی، صنعتی، کشاورزی مشمول بخشش قرار می‌گیرد که تمامی کارفرمایان از فردا می‌توانند به سازمان تأمین اجتماعی سطح استان مراجعه و از این مزایا استفاده کنند.

وی افزود: یک سری از کارفرمایان در سنوات قبل حق بیمه بیکاری و چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور را پرداخت کرده بودند که آنها هم می‌توانند از بخشی از بخشش جرائم استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: مدتی بود که کارفرمایان پیگیر این موضوع بوده که مجلس شورای اسلامی در بودجه پیش‌بینی کرده و به استان‌ها ابلاغ کرد که کارگاه‌های صنفی صنعتی و کشاورزی می‌توانند برای این امر به مراکز بیمه درمانی استان‌ها مراجعه و آموزش لازم را ببینند.

وی مدت زمان بخشودگی جرائم را از فردا و تا پایان آذر امسال 91 اعلام کرد و ادامه داد: کارفرمایان در این مدت فرصت دارند تا دی ماه جاری فرم را پر کرده و 90 درصد مشمول بخشودگی شوند.

دادخواه وصول مطالبات در شش ماه اول سال 91 را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: استان اصفهان بر اساس ابلاغ به استان توانسته در این مورد خوب عمل کرده و بحران برخی کارگاه‌ها را بر طرف کند.

وی مطالبات مجموعه سازمان تأمین اجتماعی را 167 هزار نفر و تعداد خانوار را 400 هزار نفر دانست و اضافه کرد: همه حقوق و دیون را این خانواده‌ها دریافت و حتی حقوق یک ماه جلوتر پرداخت می‌شود.

*میانگین حقوق تأمین اجتماعی 600 هزار تومان است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان میانگین حقوقی دریافتی را 600 هزار تومان و از 400 هزار تومان تا دو میلیون و 800 تومان دانست و تاکید کرد: 73 درصد از این حقوق‌بگیران میانگین حقوق 600 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی شدند، افزود: سهمیه اصفهان در سال جاری 9 هزار نفر بوده است که 5 هزار مورد بیمه انجام و بقیه در آبان ماه انجام می‌شود.

*2 میلیون و 950 نفر در اصفهان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

دادخواه تعداد بیمه‌شدگان را تا پایان شهریور 91، 940 هزار نفر بیمه شده اصلی 167 هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی عنوان کرد و گفت: 2 میلیون و 950هزار نفر از جمعیت استان بیمه هستند.

وی با بیان اینکه حدود 59.5 درصد مردم بیمه هستند، گفت: درمان در سه بیمارستان و 28 درمانگاه انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در مورد بیمه قالیبافان اضافه کرد: قالیبافان در گذشته بیمه درمانی نداشتند که از ابتدای امسال این قالی‌بافان بیمه درمانی می‌شوند به شرط اینکه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 هزار نفر تحت پوشش بیمه قالی‌بافان، 2 هزار نفر زیرپوشش بیمه بسیجیان با حق بیمه 26 درصد و یک هزار و 500 نفر از خادمان با شرط معرفی‌نامه از اداره کل اوقاف بیمه هستند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول