اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

پیشگیری از ورود مواد مخدر اصلی‌ترین عامل مبارزه با این ماده است

خبرگزاری فارس: فرماندار نیر پیشگیری از شیوع و ورود مواد مخدر به کشور را اصلی‌ترین عنصر مبارزه با این مواد افیونی اعلام کرد.

پیشگیری از  ورود مواد مخدر اصلی‌ترین عامل مبارزه با این ماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی صبح امروز در جلسه در پیشگیری از اعتیاد شهرستان نیر اظهار داشت: ما سالانه چندین تن شهید بزرگوار را در این راه از دست می‌دهیم که همه آنان جان خود را برای نجات جان جوانان این مرز و بوم به خطر می‌اندازند.

وی مبارزه با مواد مخدر را جهادی بزرگ از سوی مسئولان عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات بزرگی که امروزه با آن مواجهیم عدم مراجعه معتادان به مراکز درمانی به ویژه از روستاهاست که باید زمینه حضور آنها توسط خانه‌های بهداشت فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر وظیفه‌ای همگانی و ملی است خاطرنشان کرد: ما راه‌اندازی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان را ضروری می‌دانیم که امیدواریم مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیز در راه‌اندازی این مراکز دستگیر ما باشند.

عباداللهی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر عزم عمومی را می‌طلبد و برای جلوگیری از شیوع مواد مخدر فعال سازی کمیته‌های شش‌گانه و تقویت مراکز ترک اعتیاد ضرورت دارد.

وی از اعضای شورای اداری شهرستان خواست در زمینه ترویج مباحث فرهنگی، آگا‌ه‌سازی مردم به ویژه نسل جوان از مضرات مواد مخدر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: کمیته پیشگیری و فرهنگی بهزیستی استان بر اساس نقشه راه اقدام به مهندسی فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از اعتیاد می‌کند.

رویا احمدیان با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد، محور تشکیل این جلسه را بررسی مسایل کمیته فرهنگی و پیشگیری، تشریح نقشه راه پیشگیری از اعتیاد و ارزیابی نحوه اجرای برش نقشه راه شهرستانی ذکر کرد.

وی در پایان اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و برخورد با آسیب‌های جدی بر بنیان خانواده زیربنای اصلی کمیته فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول