اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر مطرح کرد

‌نابهنجاری‌های جامعه سر‌نخی در بلاتکلیفی جوانان دارد/ ازدواج کلید حل مشکل

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر عمل کردن به امر مهم ازدواج را زمینه‌ساز ایجاد سلامت فکری و جسمی در جامعه اعلام کرد و گفت: بسیاری از نابهنجاری‌های جامعه سر نخی در بلاتکلیفی جوانان دارد.

‌نابهنجاری‌های جامعه سر‌نخی در بلاتکلیفی جوانان دارد/ ازدواج کلید حل مشکل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی ظهر امروز در همایش دانشجویان پیام نور کوثر به مناست روز ملی ازدواج اظهار داشت: اگر به طور ریشه‌ای و زیربنایی به امر ازدواج توجه کنیم درمی‌یابیم که بسیاری از نابهنجاری‌های جامعه سر نخی در بلاتکلیفی جوانان دارد و اگر ازدواج آسان و سهل را در جامعه نهادینه کنیم شاهد بی‌مبالاتی و پلشتی‌های موجود در جامعه نیز نخواهم بود.

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن زندگی امام علی و حضرت زهرا تنها با شعار عملیاتی نخواهد شد افزود: ازدواج امیر مومنان با فاطمه زهرا(س) نمونه کامل یک ازدواج الهی و زندگی خدامحورانه و با نشاط است که این نشاط معنوی باید در زندگی جوانان امروز ما نیز مشاهده شود

امام جمعه کوثر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جوانان نیز باید آموزش‌های لازم برای زندگی خدامحورانه را ببینند خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز دل‌مشغولی‌های کاذب سبب شده است جوانان ما از نشاط واقعی فاصله بگیرند که این خود برای جامعه ما آسیب‌زاست.

عبداللهی ادامه داد: ائمه (ع) نشاط معنوی و روحی را برای همه مفید توصیه کردند که توجه به این امر می‌تواند همه ما را به فلاحی ابدی رهنمون سازد.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام افزود: ایمان، اخلاق حسنه، اصالت خانوادگی و سلامت جسم و فکر از مهمترین معیارهای ازدواج خوب و اسلامی است.

امام جمعه کوثر با یادآوری اینکه اکمال نصف دین در ازدواج خلاصه شده است گفت: اخلاق نیک هم یکی از مهمترین و ضروری‌ترین اموری است که در انتخاب همسر باید مورد توجه قرار بگیرد که این موضوع نیز در احادیث زیادی مطرح شده است.

در این همایش هدایایی به چند زوج دانشجوی پیام نور گیوی اهدا و از فرماندار کوثر نیز به دلیل تلاش برای عمران و توسعه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول