اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی:

200 میلیون تومان به منظور نگهداری باغ گیاه شناسی مشهد اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: 200میلیون تومان برای نگهداری باغ گیاه شناسی از طرف استانداری اختصاص یافت که متناسب با بودجه‌های مالی سال ممکن است کاهش داشته باشد.

200 میلیون تومان به منظور نگهداری باغ گیاه شناسی مشهد اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد کریمی در نشست خبری دومین جشنواره گل‌های داوودی در مشهد اظهار کرد: یکی از وظایف عمده که بر عهده بخش تحقیقات کشور است حفاظت از منابع ژنتیکی و توجه به توارث و گونه‌های گیاهی است.

مدیرکل مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: باغ گیاه شناسی مشهد و جشنواره گل‌های داوودی با همکاری سازمان پارک‌ها با کیفیت بهتری نسبت به نخستین دوره در حال شکل گیری است که از ابتدای آبان ماه برگزار می‌ شود.

مدیرکل مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به اهداف ایجاد باغ گیاه شناسی و برگزاری دومین جشنواره گل‌های داوودی در مشهد،گفت: یکی از وظایف عمده که بر عهده بخش تحقیقات کشور است حفاظت از منابع ژنتیکی و توجه به توارث و گونه‌های گیاهی است.

کریمی افزود: گل داوودی بعد از گل رز از نظر تنوع و رنگ قرار دارد و به صورت گلدانی عرضه می‌شود و چون زیباسازی شهر و ایجاد فضای شهری مناسب بر عهده شهر داری است و می‌خواهیم فرهنگ جامعه را به سمت گل و گیاه ببریم این جشنواره را برپا کرده‌ایم تا زائران و مجاوران از آن برخوردار شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده با استانداری برای اختصاص اعتبار به باغ گیاه شناسی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی با استانداری برای اختصاص اعتبار به باغ گیاه شناسی انجام شده و ما از مسئولان استان و پروژه زیارت تقاضا داریم که اعتباری را به پروژه باغ گیاه شناسی که یک پروژه گردشگری و جذب زائر است بدهند.

مدیرکل مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: 200 میلیون تومان برای نگهداری باغ گیاه شناسی از طرف استانداری اختصاص یافت که متناسب با بودجه‌های مالی آن سال ممکن است کاهش داشته باشد.

کریمی یادآور شد: در طبیعت برای توسعه فضای شهری ممکن است که ما با محدودیت آب و زمین روبرو شویم و ما به عنوان بخش تحقیقات و خلاقیت استان به شهرداری و سایر دستگاه‌ها که سرمایه‌گذاری در فضای سبز می‌کنند کمک می‌کنیم تا گونه‌های برتر را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول