اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تاکید کرد

ایجاد واحد بسیج اساتید در مراکز علمی و کاربردی استان اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بر ایجاد بسیج اساتید در مراکز علمی و کاربردی و موسسات آموزش عالی تاکید کرد.

ایجاد واحد بسیج اساتید در مراکز علمی و کاربردی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی ظهر امروز در جلسه بررسی تشکیل بسیج اساتید در مراکز علمی کاربردی و موسسات آموزش عالی اردبیل اظهار داشت: جای خالی بسیج اساتید در مراکز علمی کاربردی و آموزش عالی احساس می‌شود و باید این خلاء را پر نماییم.

وی افزود: باید با یک شکل ویژه‌ای این مراکز را در قالب حلقه‌های علمی و صالحین در مراکز فعال کنیم تا از ثمرات آن بهره‌‌های لازم برده شود.این مرکز گام‌های بسیار مثبتی را در دانشگاه‌ها برداشته است و در خصوص ساماندهی فعالیت‌های بسیج بعد از این نیز می‌تواند پربارتر حرکت کند.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: رسالت اصلی سازمان بسیج اساتید، تلاش برای تحقق کامل دانشگاه اسلامی در کشور است و در این راستا منویات ارزشمند مقام معظم رهبری همچون چراغی، راهگشا عمل می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی ابراز داشت: مقام معظم رهبری بسیج اساتید را فرماندهان جنگ نرم می دانند، بنابراین کسی می تواند فرمانده خوبی باشد که نگاهش به علم و کسب معرفت جهاد گونه باشد و بتواند با تلاش خود اقتدار علمی کشور را حفظ نماید.

وی از مسئولان مراکز علمی کاربردی خواست با دیدی وسیع به این موضوع نگریسته و برای تشکیل آن در مراکز با مرکز بسیج اساتید استان همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز بسیج اساتید استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف اول این مرکز ایجاد همدلی و همراهی آحاد مختلف اساتید برای اجرای اهداف نظامی جمهوری اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و اساتید متعهد و متخصص است.

مرتضی ابراهیمی گفت: هدف دوم توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره‌برداری از آن برای ارتقا توانمندی های آموزشی، مدیریتی و اجرایی می‌باشد.

وی ادامه داد: کمک به فرآیند اسلامی کردن دانشگاه،تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، تعمیق باورهای دینی برای مقابله با جنگ نرم و پاسخگویی به شبهات هدف سوم این مرکز است.

ابراهیمی هدف چهارم را اشاعه و ترویج تفکر بسیجی و ارزش های انقلاب اسلامی با ایجاد بستر مناسب برای تشکیل حلقه‌ها و انجمن‌های علمی برای تقویت روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در راستای تحول در علوم انسانی ذکر کرد.

رئیس مرکز بسیج اساتید استان اردبیل اذعان داشت: تدوین الگوی توسعه فرهنگی در دانشگاه مبتنی بر فرهنگ ناب اسلامی و انسجام‌بخشی به منابع انسانی برای الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، تقویت بنیه نقد درون گفتمانی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی از دیگر کارکردهای بسیج اساتید است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از گذراندن دو مرحله استقرار و تثبیت نظام، هم اکنون در مرحله تدوین الگویی جامع قرار دارد که این امر نیازمند عناصر انسانی در دانشگاه‌ها است و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید تدوین الگو بر اساس آموزه‌های اسلامی برای اداره جهان را برای خود یک تکلیف بدانند.

در ادامه این جلسه ضمن تبیین چگونگی راه‌اندازی بسیج اساتید در مراکز آموزش عالی و علمی کاربردی استان، بر تسریع موضوع تاکید شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول