اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اقامه نماز کشور:

مساجد بزرگ‌ترین پایگاه اجتماعی و موجب تحکیم وحدت مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور گفت: مساجد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه اجتماعی موجب تحکیم وحدت و رضایتمندی مردم می‌شود و این امر می‌تواند چراغ راهنمای مسلمانان کشورمان شود.

مساجد بزرگ‌ترین پایگاه اجتماعی و موجب تحکیم وحدت مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صاحب‌فصول دوشنبه‌شب در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حضور مردم متدین در مساجد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه اجتماعی موجب تحکیم وحدت و رضایتمندی مردم می‌شود و این امر می‌تواند چراغ راهنمای مسلمانان کشورمان شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) برای تحکیم دین مبین اسلام فرستاده شده است افزود: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی باید فراگیر، همه‌گیر و جهانی شود و در طول عمر 63 ساله پیامبر این مهم به دلیل کمی عمرشان تحقق نیافت و امروز وظیفه همه مسلمانان است که این دین الهی را جهانی و فراگیر کنیم.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره تاثیرات نماز در رفتار و کردار انسان‌ها بیان کرد: یکی از ویژگی‌های افرادی که با پیامبر بزرگوار اسلام همراه هستند در انجام فریضه الهی نماز به عنوان ستون دین خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام صاحب‌فصول در ادامه با بیان اینکه خضوع و خشوع در افراد نمازگزار تجلی می‌یابد، تصریح کرد: نماز خواندن علاوه بر رضایت خداوند در این دنیا موجبات رستگاری و تعالی در آخرت را نیز فراهم می‌کند.

وی در ادامه یکی از دلایل جاودانگی دین مبین اسلام در مقایسه با سایر ادیان الهی را به برکت وجود پیامبر اکرم دانست و اضافه کرد: همگی ما در مقابل انجام فریضه الهی نماز وظیفه حاکمیتی داریم و باید این مهم در تمام ابعاد زندگی حاکم و سایه‌افکن باشد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به هتاکی آمریکایی اسرائیلی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر بزرگوار اسلام در ساخت فیلم موهن، کاریکاتور و غیره اظهار کرد: با برخورد بیشتر مسلمانان در مقابل این اهانت دشمنان، ارادت به پیامبر را بیشتر نشان خواهیم داد.

وی بر تشکیل شورای عالی ستاد اقامه نماز استان کردستان تاکید کرد و گفت: این شورا در هر اداره و ارگان تشکیل و موضوعات موثر در امر نماز را پیگیری کند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور در پایان بر تشکیل کارگروه‌های سه‌گانه نماز در ستاد اقامه نماز استان کردستان تاکید و خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه نماز در ادارات استان و ایجاد کارگروه یادآوری اقامه نماز با همکاری دستگاه‌های تبلیغاتی صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی بسیار ضروری است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول