اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام قرائتی تأکید کرد

توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس در فعالیت‌های مذهبی و دینی حضور داشته باشند.

توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن قرائتی ظهر امروز در همایش کوثر ولایت ویژه مدیران و مربیان پرورشی مدارس استان البرز اظهار داشت: با توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مدارس می‌توانیم علاوه بر انجام امور فرهنگی دانش‌آموزان را با این گونه فعالیت‌ها آشنا کنیم.

وی ادامه داد: مربیان،‌ معلمان و مدیران نیز باید در انجام امور فرهنگی همپای دانش آموزان حضور داشته باشند و از انجام این گونه فعالیت‌ها در کنار دانش‌آموزان خجالت نکشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هر چه بیشتر بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را در مدارس توسعه دهیم می‌توانیم زمینه‌های حضور دانش‌آموزان را در این گونه فعالیت‌ها در آینده فراهم کنیم.

قرائتی در ادامه سخنان خود به سند تحول آموزشی اشاره کرد و گفت: این سند به خودی خود موجب تحول نمی‌شود بلکه مدیران و دست اندرکاران امور آموزشی خود باید متحول شوند.

این مسئول تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب ایجاد تحول در این سند می‌شود،‌  شرکت مدیران مدرسه‌ها در فعالیت‌های جمعی دینی مذهبی است.

* ضرورت حضور مدیران و معلمان در نماز جماعت مدارس

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود بر ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: باید از همان بدو ورود به مدرسه دانش‌آموزان را با مقوله نماز جماعت آشنا کرده و آنان را تشویق و ترغیب به حضور در نمازهای جماعت نماییم.

قرائتی ادامه داد: در این راستا مدیران و معلمان در مدارس باید در نمازهای جماعت حضور داشته باشند،‌ که با این اقدام دانش آموزان نیز تشویق به حضور در این مراسم‌ها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر کار معلمان ماندگار و طولانی مدت است و مدیران مدارس باید برای جذب دانش آموزان به محیط مدرسه برنامه‌های جذاب پیش بینی کنند.

در این همایش حدود 700 نفر از مدیران مدارس و مربیان پرورشی مدارس استان البرز حضور داشتند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول