اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور:

نماز در سبک سریال‌های تلویزیونی ساری و جاری نیست

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی، پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: موضوع نماز در سبک سریال‌های تلویزیونی ساری و جاری نیست.

نماز در سبک سریال‌های تلویزیونی ساری و جاری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید محمد عبدالهی ظهر امروز در همایش فرهنگ‌سازان اقامه نماز که در محل تالار محراب شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: نکته نخست در ارتباط با فرهنگ‌سازی نماز این است که انسان جایگاه خود را بشناسد چرا که اگر انسان خود را نشناسد نمی‌تواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی افزود: انتخاب همسر، تربیت کودکان، تغذیه در دوران انعقاد نطفه و شیرخوارگی و همچنین سلامت روحی، دینی و اخلاقی والدین در فرهنگ‌سازی اقامه نماز موثر است.

معاون آموزشی، پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: والدین باید تربیت فرزندان خود را از دوران نخست کودکی آغاز و تا زمانی که کودکان از نظر اقتصادی توسط آنان تامین می‌شوند تغذیه‌ای حلال و طیب به فرزندان خود بدهند.

عبدالهی با اشاره به اینکه دشمن از طریق جنگ نرم نسل جوان را به آرامی از نماز دور می‌کند، یادآور شد: امروز موضوع نماز در سبک سریال‌های تلویزیونی ساری و جاری نیست و باید این سریال‌ها به‌ گونه‌ای ساخته شود که شخصیت‌ها و بازی آنها به دینداری متصل شود.

*نماز باید در آحاد مردم درونی شود

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز بر فرهنگ‌سازی نماز توسط آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: نماز باید در همه مردم به ویژه نسل جوان درونی و آحاد جامعه نسبت به اقامه نماز‌های جماعت و جمعه در مساجد تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کمیلی افزود: چنانچه همه افراد برای فرهنگ‌سازی نماز تلاش کنند، از جامعه‌ای ایده‌آل با نمازخوانان واقعی برخوردار می‌شویم.

وی کاهش مستمر عوامل تضییع کننده نماز در جامعه، درونی شدن نماز در آحاد مردم به ویژه نسل جوان، افزایش مستمر آگاهی مردم نسبت به آثار، آداب و احکام نماز و نقش‌های و مسئولیت‌های خود را از جمله چشم‌اندازهای ستاد اقامه نماز برشمرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول