اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اقامه نماز کشور خبر داد:

ساخت 850 نمازخانه بین راهی در جاده‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: تا کنون 850 نمازخانه بین راهی در سطح جاده‌های کشور به منظور دسترسی آسان آحاد مردم به نمازخانه ساخته شده است که یکی از ابتکارات ستاد اقامه نماز در کشور است.

ساخت 850 نمازخانه بین راهی در جاده‌های کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عبداللهی ظهر امروز در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی کار فرهنگی را به عنوان یکی از اولویت‌های اول کشور دانست و اظهار داشت: 20 هزار طلبه جوان در 100 هزار مدرسه سطح کشور به فعالیت فرهنگی مشغول هستند.60 درصد این روحانیون آموزش‌های لازم در زمینه نماز و نوع برخورد با جوانان و نوجوانان را آموخته‌اند.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ستاد اقامه نماز کشور به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز اشاره کرد و ادامه داد: انتشار بیش از 2 هزار و 20 عنوان تولیدات مکتوب در حوزه های مختلف مربوط به نماز برای گروه‌های مختلف سنی مختلف و تعبیه 100 عنوان نرم افزار دیجیتالی مربوط به نماز از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
عبداللهی از بخشنامه اخیر وزارت کشور در راستای بررسی وضعیت نماز در استان‌های مختلف به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این ستاد یاد کرد و گفت: در این بخشنامه تمامی استان‌ها موظف هستند به ارائه گزارشی از وضعیت نماز در حوزه‌های مختلف بپردازند و از طرف دیگر دستورالعمل‌های مختلف در این حوزه را اجرایی کنند.
وی از پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در بیرجند به عنوان یک طرح جامع در گسترش فرهنگ نماز در مساجد یاد کرد و ادامه داد: این ستاد 30 محور مختلف را در این بخش تعریف کرده است که فعالیت‌های اجرایی آن به بیش از 57 دستگاه اجرایی مرتبط است.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ستاد اقامه نماز کشور شکوفایی نماز را در سایه حرکت به سمت مسجد عنوان کرد و گفت: مساجد موجود در ادارات و برخورداری آنها از امام جماعت مساجد سطح شهر را تضعیف کرده است.
عبداللهی با بیان اینکه همه ما به مساجد جفا کرده‌ایم، تصریح کرد: مسئولان استان باید در اختصاص بودجه فرهنگی به مساجد اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد اجرایی شدن پیام‌های مقام معظم رهبری در حوزه نماز باشیم.
وی از تغییر نگرش به عنوان عامل در رفع مظلومیت فرهنگی کشور یاد کرد و ادامه داد: باید یک کارگروه ویژه در استان تشکیل و در راستای عملیاتی شدن پیام‌های مقام معظم رهبری تلاش کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول