اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

یک صدم پول ثروتمندان کشور وارد میدان شود، آثار تحریم‌ از بین می‌رود

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی است، گفت: اگر یک صدم پول ثروتمندان این کشور وارد میدان شود آثار تحریم‌ها را از بین خواهد برد به شرط اینکه با هدف معامله با خدای بزرگ وارد عرصه شوند.

یک صدم پول ثروتمندان کشور وارد میدان شود، آثار تحریم‌ از بین می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه باید در کارها همواره تقوا را پیشه کرد، اظهار داشت: توجه به دستورات خدای متعال و حرکت در این مسیر زمینه سعادت زندگی دنیوی و اخروی آدمی است.

وی با بیان اینکه باید با جان و مال خود به یاری دین خدا رویم، ادامه داد: پروردگار متعال به من و شما نیازی ندارد بلکه یاری دین خدا به معنای یاری خود و سعادتمندی ما در دنیا و آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید کمک به نیازمندان در سرلوحه امور همگان باشد، تأکید کرد: کمک به مستمندان و نیازمندان از مباحثی است که در دین مبین اسلام به آن تأکید فراوان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خیانت برخی در داخل کشور به منظور همکاری و همراهی با سیاست‌های دشمنان اظهار داشت: بخشی از قضیه گرانی‌های اخیر در داخل کشور از سوی برخی عوامل خودفروخته است که برای خوش‌خدمتی به آمریکا و غرب انجام می‌گیرد.

طه‌محمدی از تحریم‌ ایران توسط دشمنان سخن راند و افزود: اخیراً نفت ایران توسط غرب تحریم شده و گاز آن را نیز تحریم کردند که با این وصف باید با تأکید به منویات مقام معظم رهبری در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیش از پیش گام برداریم.

به گفته وی، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی از آن جا که در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم باید هوشیار بوده و با اقتصاد مقاومتی تودهنی بزرگی به توطئه‌های استکبار و ایادی آنها بزنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی است، تأکید کرد: اگر یک صدم پول ثروتمندان این کشور وارد میدان شود آثار تحریم‌ها را از بین خواهد برد به شرط اینکه با هدف معامله با خدای بزرگ وارد عرصه شوند.

 

*ثروتمندان وجوهات شرعی خود را پرداخت کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن گفت: اگر ثروتمندان وجوهات شرعی خود و مال امام زمان(عج) را بپردازند در آن صورت می‌توان هزاران هزاران مدرسه علمیه ساخت و با این وصف درصدد تعالی فرهنگی و دینی جامعه برآمد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر طلبه‌های وهابی بسیاری در کشورهای مختلف به تبلیغ وهابیت می‌پردازند، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ما حدود 200 هزار طلبه وجود دارد، حال این سئوال پیش می‌آید که با این تعداد چطور می‌خواهیم در برابر هجمه‌های روزافزون دشمنان مقابله کنیم پس باید در راستای تقویت حوزه‌های علمیه و تربیت طلبه‌ها وارد فعالیت شد.

 

*برخی مساجد کشور روحانی ندارند

وی با اشاره به اینکه برخی از مساجد ما روحانی ندارند، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی درست نسبت به رفع و رجوع این مشکلات اقدام کرد.

امام جمعه همدان در ادامه از هفته تربیت بدنی و ورزش سخن گفت و با تأکید بر لزوم توجه به ورزش در میان تمام افراد جامعه خاطرنشان کرد: در دنیای ورزش برخی از برنامه‌ها مانند معامله‌های میلیاردی برای مردم خوشایند نیست و بنده فعلاً در این مجال به این امر نمی‌پردازم اما انصاف قضیه این است که باید همه در زندگی خود به ورزش توجه داشته باشند.

وی گفت: ورزش همگانی آن هم در زندگی اسارت ماشینی امروزی برای همگان لازم است چون باعث نشاط، تندرستی و سلامتی افراد می‌شود.

محمدی در ادامه سخنانش به 29 مهرماه روز ملی صادرات اشاره کرد و یادآور شد: صادرکنندگان کشور را می‌توان جهادگران اقتصادی نامید چراکه زمینه‌ دستیابی کشور به استقلال اقتصادی را فراهم می‌کنند پس باید اقدام آنها را ارج نهاد.

وی در پایان سخنانش به سالروز شهادت حجاج بیت‌الله‌الحرام به دستور آمریکا و آل سعود پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) فرموده‌اند که «من اگر صدام را ببخشم هیچ گاه آل سعود را نخواهم بخشید» که این سخن نشان از آن دارد که آل سعود بدترین ضربه‌ها را به پیکره اسلام زده است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول