اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحمانی:

مجلس ایران بسته ضد تحریم ارائه کرد / ممنوع کردن ورود محصولات شرکت‌های تحریم‌کننده

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه بسته ضد تحریمی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورمان جنگ تبلیغاتی است.

مجلس ایران بسته ضد تحریم ارائه کرد / ممنوع کردن ورود محصولات شرکت‌های تحریم‌کننده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه اروپا سعی دارد با استفاده از شرایط موجود علیه جمهوری اسلامی ایران جو روانی اقتصادی سیاسی به راه بیندازد.

وی افزود: کشور ما از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون با تحریم‌های متعدد غرب مواجه بوده و چنین تحریم‌هایی برای ما تازگی ندارد و همانطور که تاکنون عمل کرده‌ایم از این پس نیز با سربلندی این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این کمیسیون وضع تحریم‌های جدید را علیه کشورمان پیش‌بینی می‌کرد و به این خاطر بسته‌ای برای مقابله با این تحریم‌ها را در دست بررسی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسته ضد تحریمی یاد شده می‌تواند سهم بسزایی در مقابله با تحریم‌های پیشین و جدید داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور ما خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کرده، بیان کرد: مدیریت شرایط موجود موضوعی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، باید به گونه‌ای عمل شود که به نبرد تحریم‌ها رفته و نسبت به تحریم‌های جدید پیش‌دستی کنیم.

رحمانی ادامه داد: ملت ایران در 34 سال گذشته به خوبی به نحوه مقابله با تحریم‌ها آشنا شده و این‌ بار نیز با راه‌های مختلف این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه کشورمان گفت: بر اساس تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که غربی‌ها علیه صنایع و نفت کشورمان اعمال کرده‌اند، کمیسیون صنایع و معادن نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نبوده و به دنبال ارائه طرحی برای مقابله با شرکت‌های تحریم‌کننده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح فهرستی از شرکت‌های تحریم‌کننده ایران در حال تهیه است که از ورود کالاهای این شرکت‌ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم و به مدت 30 سال جلوگیری خواهد شد که دولت نیز موظف به اجرای صحیح این قانون است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: بر اساس قانون تجارت کشور، اگر یک شرکت خارجی صادرات یا واردات کالا یا خدمات به ایران را به طور یک‌جانبه و بدون علت موجه متوقف کند، برای مدت 30 سال و با شروع از تاریخ اعلام، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و در پی بررسی‌های کامل و جامع، ایران هرگونه ارتباط تجاری را به مدت 30 سال با آن شرکت قطع کرده که به طور قطع ضرر و زیان‌های اقتصادی و سیاسی متعددی گریبان آنها را در آینده خواهد گرفت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول