اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان‌شمالی:

950 زن سرپرست خانوار خراسان‌شمالی خودکفا شدند

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: تاکنون بیش از 942 زن سرپرست خانوار با حمایت‌های این نهاد به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.

950 زن سرپرست خانوار خراسان‌شمالی خودکفا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، علیرضا مرادی با اشاره به اینکه دولت در برنامه پنج ساله، خروج 10 درصد افراد زیر پوشش را از پوشش کمیته امداد تعریف کرده است، اظهار کرد: در این راستا به منظور توانمندسازی افراد تحت حمایت یکی از گروه‌هایی که کمیته امداد می‌تواند روی آن کار کند، زنان سرپرست خانوار هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و 873 زن سرپرست خانوار زیر50 سال قرار دارند که توانایی اجرای طرح‌های اشتغال را دارند.

مرادی در خصوص میزان اعتباری که برای تسهیلات اشتغال به این افراد پرداخت شده است، افزود: تاکنون بیش از 65 میلیارد و 940 میلیون ریال در راستای توانمندی زنان سرپرست خانوار هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه از جمله اهداف ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، توانمندسازی و ارتقای پایگاه اجتماعی آنان است، گفت:  مشکلات زنان بی‌سرپرست و یا سرپرست خانوار، صرفاً با رفع مشکلات مادی برطرف نمی‌شود بلکه این افراد در زمینه‌های مختلف نیاز به حمایت دارند.

وی مهم‌ترین بحث در مورد زنان سرپرست خانوار را سنگینی بار مسئولیت زندگی بر دوش آنان عنوان کرد و افزود: آن‌ها علاوه بر اینکه نقش‌ پدر و مادر را ایفا می‌کنند باید بتوانند به عنوان مسئول یک خانواده، چالش‌های بیرونی را نیز مدیریت کنند.

مرادی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مادران سرپرست خانوار از سواد کافی برخوردار نیستند، اظهار کرد: این قشر، برای انجام وظایف خود باید از همه لحاظ آمادگی لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: عدم وجود این آمادگی‌ها باعث کاهش اعتماد به نفس و در نتیجه افسردگی آنان می‌شود که حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با آموزش و ایجاد اشتغال برای این قشر از بروز چنین پیامدهایی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول