اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های موسسه استاندارد ایران:

غلبه بر تحریم‌ها با استاندارد‌سازی تولیدات میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های موسسه استاندارد ایران گفت: استاندارد‌سازی تولیدات و محصولات داخلی از ابزار‌های مؤثرتر برای غلبه بر تحریم‌ها است.

غلبه بر تحریم‌ها با استاندارد‌سازی تولیدات میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مرندی‌مقدم پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز جهانی استاندارد و تجلیل از برگزیدگان عرصه کیفیت استان اصفهان اظهار کرد: هر ساله 14 اکتبر به عنوان سالروز جهانی استاندارد نام دارد و در حال حاضر حضور کشور در عرصه استاندارد‌سازی محصولات و تولیدات داخلی پر‌رنگ‌تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد‌سازی تمام محصولات و تولیدات سبب رشد و ارتقای کشور در تمام زمینه‌ها می‌شود، ادامه داد: تبیین و ترویج فرهنگ استاندارد در میان اقشار مختلف مردم و به ویژه تولید‌کنندگان و صنعتگران از مهم‌ترین اهداف گرامیداشت سالروز جهانی استاندارد محسوب می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های موسسه استاندارد ایران با اشاره به اینکه کشور در شرایط فعلی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی نیازمند حرکت به سوی استاندارد‌سازی است، تصریح کرد: اگر چه صادرات تولیدات نفتی سبب مقابله با تحریم‌ها می‌شود اما استاندارد‌سازی تولیدات و محصولات داخلی از ابزار‌های مؤثرتر برای غلبه بر تحریم‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه غلبه بر تحریم‌ها با استاندارد‌سازی تولیدات داخلی میسر می‌شود، اضافه کرد: امروز تمام فعالان عرصه تولید باید به سوی استاندارد‌سازی تولیدات خود حرکت کنند و با استانداردسازی تولیدات خود پشتوانه‌ای برای کشور در عرصه اقتصادی باشند.

مرندی‌مقدم تاکید کرد: در صورتی که کالا‌های تولید داخل با کیفیت بیشتری در سطح جامعه عرضه شوند این موضوع سبب رشد و توسعه اقتصاد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در راستای دستیابی به استاندارد‌سازی تمام محصولات و تولیدات داخلی هستند و استاندارد‌سازی تمام محصولاتی که در بازار‌های کشور عرضه می‌شود از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم از مسئولان است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول