اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

تمام بقاع متبرکه اصفهان به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امیدواریم که با اقداماتی که صورت می‌گیرد در آینده‌ای نزدیک تمام 703 بقعه متبرکه در اصفهان به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

تمام بقاع متبرکه اصفهان به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به مناسبت روز ملی تکریم امامزادگان با تاکید بر اینکه 8 هزار و 500 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور وجود دارد، ادامه داد: البته از این تعداد استان اصفهان میزبان 703 بقعه متبرکه و امامزاده است و این اماکن متبرکه از نظر جایگاه و عظمت در سطوح مختلفی قرار دارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه جایگاه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از نظر ابعاد فرهنگی و عمرانی متفاوت است، تصریح کرد: با این وجود اوقاف اصفهان تمام تلاش و همت خود را بر روی ساماندهی ابعاد و تأمین زیر‌ساخت‌های این اماکن متمرکز کرده است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف اصفهان درصدد است که زیرساخت‌های امامزاده‌ها و بقاع متبرکه را به میزان 100 درصدی تأمین کند تا این اماکن به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اضافه کرد: امیدواریم که با تمام اقداماتی که در این حوزه صورت می‌گیرد در آینده‌ای نزدیک تمام 703 بقعه متبرکه در اصفهان به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

نقدعلی وجود شاخصه‌های مختلفی را برای تبدیل‌شدن امامزاده‌ها به قطب فرهنگی ضروری دانست و تاکید کرد: دارا بودن کتابخانه، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف و سرویس‌دهی مطلوب به زائران در امامزاده‌ها از جمله این موارد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 بقعه از 703 بقعه متبرکه در اصفهان دارای ظرفیت‌های بیشتری نسبت به سایر بقاع متبرکه در استان هستند، افزود: از امسال روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز ملی تکریم امامزادگان نامگذاری شده است و اوقاف اصفهان در دهه کرامت مراسم تجلیل از امامزادگان را در 27 بقعه متبرکه در اصفهان برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امامزادگان همانند صندوقچه‌ای برای حفظ اسلام در مقابل دشمنان است و وجود این صندوقچه اسلام را از خطرات و آسیب‌های دشمنان مصون نگه می‌دارد.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در اطراف امامزاده‌ها تمام اقدامات و برنامه‌های دشمن را برای تخریب چهره اسلام با چالش مواجه می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول