اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده تعجیل کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده تعجیل کنند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده تعجیل کنند

اکبر نیکزاد در حاشیه جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به مانده تسهیلات ابلاغ شده به بانک‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: سه بانک مسکن، کشاورزی و صنعت و معدن در این زمینه تکلیفی بر عهده ندارند اما 10 بانک باقی مانده باید در پرداخت مانده تسهیلات زود بازده تعجیل کنند.

استاندار اردبیل سهمیه بانک ملی را در این زمینه 211 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک ملی بعد از ابلاغ این میزان تسهیلات قابل اعطا چهار قرارداد منعقد کرده است تا 2 میلیارد تومان از این محل تسهیلات پرداخت کند که این حرکت مثبت در روزهای گذشته امیدوار کننده به نظر می‌رسد که بایستی به صورت مستمر پیگیری شده و مورد توجه قرار گیرد.

نیکزاد سهمیه بانک ملت را 188 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای بانک ملت طبق دستور‌العمل مجوزی برای طرح‌های جدید در پرداخت این تسهیلات داده نشده اما قرار است در قالب طرح های نیمه تمام و سرمایه در گردش این پرداختی صورت بگیرد.

وی سهمیه بانک تجارت را 143 میلیارد تومان با اولویت پرداخت سه طرح جدید و بانک صادرات را نیز 131 میلیارد تومان در قالب پرداختی برای طرح‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: سهمیه بانک رفاه 44 میلیارد و 900 میلیون تومان و بانک سپه 95 میلیارد و 400 میلیون تومان و پست بانک نیز 112 میلیارد و 150 میلیون تومان است که انتظار داریم در قالب سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه تمام این تسهیلات پرداخت شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود کل تعهد این استان را در سال جاری 43 هزار و 907 نفر اعلام کرد و گفت: از این بین تعهد اشتغال ما 12 هزار و 588 نفر بوده است که با گذشت نیمی از سال به جای تحقق 50 درصد و حتی بالاتر تنها 28 درصد اشتغال مقرر به تحقق نشسته است.

رئیس کار گروه سرمایه‌گذاری استان به وضعیت نامناسب جوی و آب و هوایی در استان در نیمه دوم سال و برخی مشکلات بانک‌ها در دو ماه پایانی سال در عمل به تعهدات اشتغال اشاره کرد و افزود: ما فرصت‌های تعهد را در نیمه اول سال در تحقق تعهدات اشتغال از دست داده‌ایم که انتظار داریم بخشی از این فرصت‌سوزی‌ها در سه چهار ماه آینده به نحوی جبران شود.

استاندار اردبیل از مدیران و دست اندرکاران ادارات، نهادها ، بخش غیر دولتی و بانک‌ها خواست تا دو هفته آینده تلاش کنند تا تحقق اشتغال استان را حداقل به رقم 60 درصد برسانند.

نیکزاد ادامه داد: مردم در فشار و برخی کاستی‌های اقتصادی به سر می‌برند و روا نیست بانک‌های عامل در پرداخت 3 تا 5 میلیون تومان تسهیلات از خود بی رغبتی نشان دهند.

رئیس کار گروه سرمایه‌گذاری استان در پایان سخنان خود به تعهد بانک مسکن با رقم یک میلیارد و 900 میلیون تومان و معرفی 708 نفر متقاضی اشاره کرد و افزود: پرداختی این بانک یک میلیارد و 620 میلیون تومان بوده که 84 درصد پرداختی‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول