اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت 11 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 11 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی و خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش این نهاد اعطا شد.

پرداخت 11 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: این مبلغ تسهیلات در شش ماهه نخست امسال به 80 نفر از افراد جویای کار اعطا شد.

وی افزود: کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد زمینه توانمندسازی خانواده‌هایی را که توانایی کار و فعالیت دارند، فراهم می‌کند.

رستگار بر ضرورت حمایت کمیته امداد استان از اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان تأکید کرد و افزود: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان طرح حمایت بیمه‌ای اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای این طرح در صورتی که ادارات، ارگان‌ها، دستگاه‌ها و یا شرکت‌های خصوصی افراد جویای کار و زیر پوشش کمیته امداد را جذب کنند هزینه بیمه فرد مشغول به کار شده از سوی کمیته امداد پرداخت می‎شود.

رستگار خاطرنشان کرد: در این طرح به ازای هر نفر که در اداره یا شرکتی مشغول به کار شود ماهانه 500 هزار ریال و سالانه 6 میلیون ریال سهم بیمه کارفرما به آن دستگاه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت ایجاد اشتغال با مددجویان، سرپرستان خانوار و فرزندان فارغ‌التحصیل شده است، گفت: این مددجویان پس از مشغول به کار شدن در ادارات یا شرکت‌ها از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

رستگار افزود: هم‌اکنون 810 میلیون ریال اعتبار به این امر اختصاص داده شده است که سهمیه بیمه 135 نفر در شش شهرستان استان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در این مدت 3 میلیارد و 800 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه به نوعروسان اهدا شد، افزود: 9 میلیارد و 380 میلیون ریال هم مددجویان به عنوان کمک هزینه معیشت زندگی دریافت کردند.

رستگار اضافه کرد: همچنین در بخش درمان نیز 3 میلیارد و 900 میلیون ریال به نیازمندان تسهیلات پرداخت شد.

وی از افزایش 172 درصدی کمک‌های مردم خیر استان در جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: در راستای برگزاری جشن عاطفه که با مشارکت کمیته امداد، صدا و سیما و سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار شد مردم خیر استان افزون بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این نهاد اهدا کردند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول