اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تقویت ارتباط مسئولان با روستائیان

حضور بخشداران در روستاها ملموس باشد

خبرگزاری فارس: معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای برطرف کردن مشکلات و تقویت ارتباط مسئولان با دهیاران و روستائیان، حضور بخشداران در روستاها ملموس باشد.

حضور بخشداران در روستاها ملموس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کورش امیدی‌پور امروز در نخستین نشست مشورتی بخشداران کهگیلویه و بویراحمد که در محل فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مسئولان به روستاها باید مبتنی بر یک برنامه‌ریزی صحیح باشد و برنامه‌ریزی صحیح برنامه‌ای بوده که باید جامع و کامل باشد. 

فقدان نگاه همه‌جانبه به روستاها سبب افزایش مهاجرت می‌شود

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای روستاها باید شامل همه زیرساخت‌ها باشد، افزود: اگر چه زیرساخت‌ها تا دورترین نقاط روستا آماده شده است، اما در این میان به برخی مشکلات روستاها از جمله اشتغال، مسکن و دیگر امکانات توجهی نشده است.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: با وجود همه خدمات و امکانات موجود در روستاها، فقدان یک نگاه همه‌جانبه به روستاها سبب ایجاد میل مهاجرت به شهر در میان روستاییان می‌شود.

امیدی‌پور با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند و نباید از آنان غافل ماند، یادآور شد: این مسئله اهمیت وجود روستا را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: روستاها مکان اصلی و مهمی برای تولید مایحتاج جامعه محسوب می‌شود به همین دلیل برطرف کردن مشکلات روستاها لازم و ضروری بوده و بدون توجه به توسعه روستاها، توسعه شهری امکان‌پذیر نیست.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر برای روستاییان برنامه‌ریزی صحیح و مناسبی داشته باشیم و هر دستگاه و نهادی کار خود را به خوبی انجام دهد، مشکلات روستاها به حداقل می‌رسد.

دهیاران نماد حاکمیتی در روستاها هستند

امیدی‌پور پذیرفتن دهیاران و تعامل با دهیاران از سوی بخشداران را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دهیاران نمایندگان دولت در محل‌های خود هستند و بخشداران باید با تعامل و همکاری در کنار دهیاران و مردم روستاها، نیازهای روستاها را بررسی و برطرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه توجه ویژه به مقوله‌های فرهنگی در روستاها بسیار ضروری است، بیان داشت: در روستاها باید به ساخت و سازها توجه جدی شده و جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی گرفته شود.

امیدی‌پور خواستار افزایش بودجه دهیاری‌ها شد و ابراز داشت: روستاها می‌توانند در جذب گردشگر بسیار مؤثر بوده و زمینه جذب گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول