اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

توسعه پایدار جوامع از دروازه روستاها می‌گذرد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به نقش روستا در حفظ محیط زیست گفت: توسعه پایدار جوامع بشری از دروازه روستاها می‌گذرد.

توسعه پایدار جوامع از دروازه روستاها می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی ظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت پسماندهای عادی و خطرناک که با حضور کارشناسان محیط زیست سراسر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روستاها حافظ و مدافع آب و خاک هر کشوری هستند چراکه هم از آب نگهداری می‌کند و هم حافظ خاک است.

به گفته وی، نبود روستاییان در دامنه‌های زاگرس به معنای از بین رفتن توسعه پایدار است و همین امر افزایش روزافزون جمعیت شهرنشینی و در نهایت معضلات حاشیه‌نشینی را به همراه خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار کردستان بر زیربنایی و اقتصادی کردن روستاها در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: استانداری کردستان با همکاری بسیج سازندگی تاکنون طرح اقتصادی و تولید ثروت را در چند روستای استان به اجرا در آورده است.

* حل مشکل آب‌رسانی به روستاهای کردستان

نوسودی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای روستاهای کردستان اضافه کرد: هم‌اکنون مشکل آب روستاهای استان حل شده و تا پایان سال‌جاری آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بشر در طول تاریخ در بحث محیط زیست تاوان زیادی را داده است، تصریح کرد: ما باید چرخ و محور فرصت را مغتنم شماریم و به دانش‌های روز مجهز شویم.

معاون عمرانی استاندار کردستان به مدیریت نامناسب برخی صنوف مزاحم در سطح شهر اشاره کرد و گفت: طبق قانون ماده 14 شهرداری باید این صنوف مزاحم را از سطح شهرها جمع‌آوری کند.

نوسودی به معضل زیست‌محیطی دریاچه زریوار در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: دریاچه زیوار به عنوان نگین غرب کشور در چند سال گذشته به دلیل ورود فاضلاب روستاهای اطراف آن با مشکل جدی روبه‌رو شده بود که به همت مسئولان این معضل برطرف شد.

به گفته وی، توپ‌های عمل نکرده بجای مانده از دوران دفاع مقدس در دریاچه زریوار مریوان نیز با همکاری سپاه استان خنثی‌سازی شده‌اند.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به سالم‌سازی آب دریاچه زریوار مریوان با همکاری مدیریت واحد سازمان همیاری شهرداری‌ها و شهرداری مریوان، اظهار کرد: شهرداری‌های شهرها با توجه به وضعیت مناسب در زمینه درآمدی می‌توانند در مدیریت پسماندها نیز نقش زیادی داشته باشند.

نوسودی به موفقیت‌های شهرداری سقز در تمامی زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این شهرداری با استفاده از منابع درآمدی در بسیاری از موارد موفق عمل کرده تا جایی که از پسماندهای مواد زائد، برق تولید می‌کند.

وی در پایان بهره‌گیری مناسب از منابع داخلی شهرداری‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت صحیح پسماند استان، بهره‌گیری مناسب از درآمد شهرداری‌ها و تلاش فعالان این حوزه سیما و منظر شهرهای استان نیز متحول شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول