اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

خدمات نظام به دورافتاده‌ترین روستاها نیز رسیده است

خبرگزاری فارس: معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: این خدمات ارزنده به دورافتاده‌ترین روستاها نیز رسیده است.

خدمات نظام به دورافتاده‌ترین روستاها نیز رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کورش امیدی‌پور ظهر امروز در نخستین نشست مشورتی بخشداران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بخشداران 17 بخش استان در محل فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: من یک روستازاده هستم و به روستایی بودنم بسیار افتخار کرده و از اینکه در این جمع حضور دارم خیلی خوشحال هستم.

وی با بیان اینکه بخشداران بیش از همه با مشکلات و نیازهای روستاییان آشنایی دارند و نیز پاسخگوی مردم در زمینه‌های مختلف هستند، افزود: لازم است بخشداران به توسعه و رشد روستاها توجه ویژه داشته باشند و در برطرف کردن مشکلات روستاها مخلصانه همت و کمک کنند.

* افزایش نرخ باسوادی سبب میل مهاجرت به شهر شده است

امیدی‌پور با اشاره به اینکه جمعیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در سه دهه گذشته از 90 درصد به 47 درصد رسیده است، بیان داشت: بخشی از این اتفاق طبیعی است، چرا که بسیاری از روستاهای ما به شهر تبدیل شده است.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کاهش جمعیت روستاها ناشی از مهاجرت افراد روستا به شهرها بوده و افزایش شتابان نرخ باسوادی سبب شده که افراد تحصیل‌کرده و فرهیخته روستاها به شهر مهاجرت کنند.

امیدی‌پور با تأکید بر اینکه افراد فرهیخته و باسواد روستا باید در روستای خود بمانند و این مسئله برای آنان عیب و ننگ نباشد، افزود: روستایی باید به روستایی بودنش افتخار کند و به فکر مهاجرت به شهر نباشد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ باسوادی سبب میل مهاجرت به شهر می‌شود، ادامه داد: باید این واقعیت را قبول داشته باشیم که در روستاها محدودیت‌هایی وجود دارد و نبود فرصت‌های شغلی مناسب در روستا و همچنین کمبود امکانات سبب شده که افراد بسیاری از روستاها به شهر مهاجرت و روستاها را خالی از سکنه کنند.

* این تفکر که روستا مکان آدم‌های باسواد نیست، به طور حتم اشتباه است

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: یک سری باورهای غلط فرهنگی وجود دارد و القا کرده که روستا مکانی برای آدم‌های باسواد و تحصیل‌کرده نیست که به طور یقین این تفکری اشتباه است.

امیدی‌پور گفت: در حال حاضر امکانات و زیرساخت‌هایی که در روستاها وجود دارد، به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر حتی در محروم‌ترین روستاها خدمات بسیار ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب دیده می‌شود و این خدمات بی‌نظیر از چشم هیچ کس پنهان نیست.

امیدی‌پور با قدردانی از مسئولان برگزارکننده این جلسه خواستار تداوم و استمرار چنین جلساتی شد و افزود: باید با استمرار و ارائه راهکارهای مناسب، خروجی سودمند و مطلوبی از این جلسات داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول