اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی 10 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی این استان در روستای هوره از توابع شهرستان شهرکرد 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی 10 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، تورج احمدپور پیش از ظهر امروز در بازدید از مراحل اجرایی احداث این تصفیه‌خانه در شهر سامان، اظهار داشت: در حال حاضر نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی این استان در روستای هوره از توابع بخش سامان در شهرستان شهرکرد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه سیستم جمع‌آوری فاضلاب در روستای هوره در حال حاضر 80 درصد به صورت چاه جذبی است، گفت: این سیستم در حال حاضر 15 درصد با استفاده از انباره تعفن و پنج درصد با استفاده از معابر عمومی انجام می‌گیرد.

احمدپور خاطرنشان کرد: با احداث این تصفیه‌خانه توسط شبکه 15 کیلومتری، فاضلاب به صورت بهداشتی جم‌ آوری، هدایت و تصفیه می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته این طرح برای افق جمعیت سال 1420 و برای 3 هزار و 867 نفر طراحی و اجرا خواهد شد.    

وی پیش‌بینی اعتبار برای این پروژه را 23 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود 13 میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص داده شده است.

احمدپور با اشاره به ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی، گفت: گسترش شهرها همراه با ارتقای سطح آگاهی عمومی، علاوه بر افزایش میزان استحصال آب از منابع سطحی و زیرزمینی، افزایش آلودگی و تنوع آلاینده‌های منابع آب را نیز در پی داشته است.

وی ادامه داد: برداشت و تصفیه آب از منابع سطحی و زیرزمینی و نیز تصفیه فاضلاب تولید شده در سفره‌های زیرزمینی، علاوه بر آلودگی آبخوان‌ها، در چرخه طبیعی آب نیز اختلال ایجاد خواهد کرد.

احمدپور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل امکان گسترش بیماری‌های متعدد ناشی از آلودگی آب به فاضلاب، ایجاب می‌کند تا به منظور حفظ سلامت جوامع و پیشگیری از بروز اختلال در چرخه آب، فاضلاب‌ها به نحو مناسب جمع‌آوری، تصفیه و به چرخه طبیعی آب بازگردانده شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف از احداث سامانه‌های تصفیه فاضلاب، گفت: بهداشت همگانی، حفاظت  از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در کشاورزی و صنعت از مهم‌ترین این اهداف محسوب می‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول