اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرزن‌آباد خواستار شد

انتزاع مدیریت روستاهای مازندران از سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش مرزن‌آباد خواستار انتزاع مدیریت روستاها از سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تشکیل سازمان همیاری دهیاری‌ها شد.

انتزاع مدیریت روستاهای مازندران از سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سلمانشهر، عزت‌الله جعفر صالحی عصر امروز در همایش هم‌اندیشی شورای اسلامی بخش‌های غرب مازندران که در کلارآباد برگزار شد، افزود: توجه نکردن به آموزش شوراها یکی از معضلاتی است که این نهاد ریشه‌دار مردمی با آن مواجه است.

وی اظهار داشت: در دوره‌های اول شوراها آموزش در راس کارها و در همه زمینه‌ها قرار داشت که بسیاری از مشکلات را حل می‌کرد که متاسفانه امروز اینگونه نیست.

جعفرصالحی با تاکید بر اینکه اگر شورایی آموزش نبیند و حقوق خود را نشناسد چگونه می‌تواند از حق مردم دفاع کند، ادامه داد: در نقطه مقابل دهیاری‌ها را به حدی آموزش دادند که دیگر شوراها نمی‌توانند آنچنان که باید عمل کنند.

وی تصریح کرد: علاوه براهمیت آموزش در اولویت کاری شوراها و حتی دستگاه‌های اجرایی، بایستی از طریق رسانه‌ها به مردم نیز آموزش داد چراکه اگر مردم شرح وظایف خود را ندانند توقع بیش از حد خواهند داشت.

رئیس شورای بخش مرزن‌آباد درباره ابلاغیه صادر شده در خصوص شوراهای روستاها اذعان کرد: در این ابلاغیه عوارض روستاهای فاقد دهیاری توسط شورای بخش وضع می‌شود ولی متاسفانه باید به حساب استان واریز شود که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شوراها چند مرحله به نهادها و ادارات کل مختلف واگذار شد، گفت: ما خواستار ایجاد یک سازمان مستقل تحت عنوان سازمان همیاری دهیاری‌ها هستیم در حالی که هم اینک سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عملا برای حمایت از شهرداری‌ها کار می‌کند.

جعفر صالحی با بیان اینکه برای شهرها حریم تعریف کرده و متاسفانه برای روستاها حریمی قائل نشدند، گفت: چگونه یک شهر برای تامین نیازهای آینده حریم خود را می‌شناسد و بر اساس آن عمل می‌کند تا شهر محفوظ بماند اما همچنان حریم روستاها مشخص نیست.

وی تاکید کرد: از سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تقاضا داریم، مراتب مربوط به احداث شهرک‌ها و مراکز تفریحی توریستی را به نزدیک‌ترین دهیاری و یا تعاونی دهیاری‌ها واگذار کند.

عضو شورای بخش کلاردشت نیز در این نشست گفت: با وجود همه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که شوراها برای مردم انجام می‌دهند همواره با مشکلات عدیده‌ای نیز مواجه بوده‌اند.

خشایار گل‌کوهی افزود: دولت همواره شوراها را بازوان توانمند خود اعلام می‌کند اما در عمل چنین چیزی را نمی‌بینیم، دولت بار مسئولیت خود را سبک کرده و عملا ما با مردم درگیر شده‌ایم.

وی افزود: جایگاه شورا واقعا تضعیف شده و دهیاری‌ها نه تنها تحت امر ما نیستند بلکه عملا تحت کنترل بخشداری‌ها هستند.

گل‌کوهی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما مربوط به منابع طبیعی است، این نهاد نسبت به واگذاری اراضی به ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هیچ توجهی به شوراها نمی‌کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود منابع طبیعی در این مواقع نیم نگاهی هم به شوراهای حاشیه زمین‌های مورد نظر داشته باشد و نظر آنها را نیز جویا شود.

انتهای‌پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول