اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مصوبه هیئت دولت به یمن سفر رهبر انقلاب

تمام روستاهای بالای 20 خانوار خراسان‌شمالی گازدار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار این استان با مصوبه هیئت دولت به یمن سفر رهبری گازدار می‌شود.

تمام روستاهای بالای 20 خانوار خراسان‌شمالی گازدار می‌شود

حسین تقی‌نژاد امروز در حاشیه نشست هیئت دولت با رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: گازرسانی به 410 روستای خراسان‌شمالی از جمله طرح‌های پیشنهادی به یمن سفر رهبر انقلاب به استان است.

وی افزود: با تصویب این طرح پیشنهادی زمینه برای گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان که عمدتاً در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار داشته فراهم می‌شود.

تقی‌نژاد تصریح کرد:‌ در گذشته روستاهای مصوب این سفر در شعاع قانونی قابلیت گازرسانی را نداشتند اما با عنایت به اینکه هم‌زمان با این مصوبه سه مصوبه دیگر زیرساختی نیز برای اجرای خطوط گاز استان به تصویب رسیده است،‌ بر همین اساس گازرسانی به 410 روستای استان در آینده تحقق خواهد یافت.

وی اظهار کرد: گازرسانی به این روستاها به عنوان یک برنامه مدون شرکت گاز از محل مصوبات سفر رهبری در یک پروسه سه ساله اجرا و به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی مصوبه پیشنهادی این سفر را با چهار بند شامل؛ خط انتقال بام و صفی آباد، راز، غلامان و تقویت جامع شهرهای خراسان‌شمالی عنوان کرد و گفت: با تصویب این پیشنهادات، زیرساخت‌های شرکت گاز این استان برای گسترش طرح‌های گازرسانی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس استان صرفاً خط انتقال قابلیت گازرسانی به 140 روستا را داشت، گفت: خوشبختانه در سال‌های بعد با توسعه خطوط انتقال در جنوب استان و بخشی از شمال استان بستر مناسبی فراهم شد به گونه‌ای که تاکنون 270 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

تقی‌نژاد تصریح کرد: پروژه گازرسانی به 64 روستای استان نیز هم اکنون در حال اجرا بوده که پیش‌بینی می‌شود طی امسال به بهره‌برداری برسد.

حدود نیمی از جمعیت 867 هزار نفری خراسان‌شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول