اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد

بازدید بازرسان یونسکو از روستای تاریخی میمند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازدید بازرسان یونسکو از روستای تاریخی میمند آبان ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

بازدید بازرسان یونسکو از روستای تاریخی میمند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی ظهر امروز در جلسه پیگیری ثبت جهانی روستای میمند اظهار داشت: شرایط لازم برای بازدید بازرسان سازمان یونسکو از این روستا در آبان ماه سال جاری فراهم شده است.

وی با اشاره به قدمت چندهزار ساله روستای تاریخی میمند افزود: فرآیند ثبت جهانی میمند در سطح ملی و جهانی در حال پیگیری است.

شمس‌الدینی با بیان اینکه در بازدید بازرسان یونسکو بررسی‌های دقیقی از روستای میمند صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته بتوانیم نظر بازرسان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه نسل‌های مختلفی در روستای میمند زندگی کرده‌اند، بیان داشت: امیدواریم نسل امروز بتواند با ثبت این روستا، برای نسل آینده برگی افتخارآمیز به یادگار بگذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان این اداره کل را در حفظ عرصه و حریم روستای تاریخی میمند بسیار قاطع دانست و گفت: باید در آینده‌ای نزدیک طرح انتقال سیستم آب، برق و فاضلاب این روستا به کانال‌های زیرزمینی تهیه و پس از تائید به مرحله اجرا درآید.

وی با تاکید بر اینکه باید فضاها و ساختمان‌های غیرمجاز حذف و یا با فضای روستا همگون شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری اهالی روستا و منطقه بسیاری از زواید موجود در نمای بصری روستای میمند حذف شود.

شمس‌الدینی با تقدیر از استاندار کرمان در زمینه پیگیری‌های لازم ثبت جهانی میمند افزود: با همکاری مسئولان محلی تحقق ثبت جهانی میمند نزدیک است.

سیف الله امینی‌زاده فرماندار شهرستان شهربابک نیز گفت: فرمانداری و تمام دستگاه‌ها آماده هر گونه همکاری در زمینه فراهم کردن شرایط لازم برای ثبت جهانی روستای میمند است.

وی با اشاره با اینکه ثبت جهانی میمند با همیاری و همدلی تمام نهادها صورت می‌گیرد، افزود: امید است با حذف زواید و ساختمان‌های دارای نمای غیر مجاز در حریم روستای تاریخی میمند ثبت جهانی این روستا به زودی محقق شود.

امینی‌زاده از ادارات برق، آب و فاضلاب درخواست کرد تا هرچه سریعتر طرح و نقشه خود را برای انتقال این خطوط به کانال‌های زیرزمینی، آماده و برای تائید به اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها باید در فاصله زمانبندی مناسب آماده شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور بازرسان در آبان ماه جاری نباید فرصت‌ها را از دست داد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول