اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

بخشداران به توسعه فرهنگی روستاها توجه ویژه کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم توجه به امور فرهنگی روستاها گفت: بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها توجه ویژه‌ای به توسعه فرهنگی روستاها داشته باشند.

بخشداران به توسعه فرهنگی روستاها توجه ویژه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ابراهیم جعفری پیش از ظهر امروز در نخستین نشست مشورتی بخشداران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون عمرانی استاندار و بخشداران استان در فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: نقش محوری بخشداران نقشی بزرگ در توسعه روستاها و دهیاری‌های استان بوده و بخشداران نقش بسزایی در رشد و تعالی بخش‌ها و روستاها دارند.

وی هدف نخست برگزاری این نشست مشورتی را ایجاد روستاهای پاک، همدل و متحد عنوان و تأکید کرد: باید تلاش کنیم روستاهایی داشته باشیم که مردمان آن با هم متحد و همدل و در همه عرصه‌ها کنار هم باشند.

جعفری افزود: ماندگاری جمعیت روستا دومین هدف برگزاری این نشست مشورتی و همفکری بوده که باید از مهاجرت‌های بی‌رویه روستائیان به شهرها جلوگیری شود.

کهگیلویه و بویراحمد 47 درصد جمعیت روستایی دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدف سوم را بحث مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت شهرنشین‌ها به روستاها عنوان کرد و ادامه داد: باید زمینه‌ای را در روستاها فراهم کنیم تا شهرنشین‌ها به روستاها روی آورده و روستا را بهترین مکان برای زندگی انتخاب کنند.

جعفری با اشاره به اینکه میانگین جمعیت روستایی در کشور 29 درصد است، یادآور شد: بر اساس سرشماری صورت گرفته در کهگیلویه و بویراحمد، 47 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و برخورداری از جمعیت بالای روستایی یک نقطه قوت برای استان ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشداران نمایندگان عالی دولت در بخش‌ها و پیگیر همه امور اقتصادی و عمرانی روستاها هستند، ابراز داشت: امروزه زیرساخت‌های روستاهای استان ما به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی رو به رشد بوده و باید به آن بالید و ما باید شکرگزار نعمت مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه ویژه بخشداران استان به توسعه فرهنگی روستاها شد و تصریح کرد: متأسفانه در روستاهای استان به مقوله فرهنگ توجهی نمی‌شود و این موضوع از سوی بخشداران استان نادیده گرفته می‌شود.

جعفری با بیان اینکه توسعه‌ای مناسب است که جامع باشد و توسعه فرهنگی را شامل شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که ما از بخشداران خواستاریم، نگاه و توجه ویژه به مقوله توسعه فرهنگ در روستاها است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 347 دهیاری فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: 33 دهیاری فعال در گچساران، 103 دهیاری فعال در یاسوج و 108 دهیاری در دهدشت وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشداران بحث تعاونی‌های روستایی را جدی بگیرند، یادآور شد: ما باید توجه ویژه به نهاد دهیاری داشته و بر عملکرد آنان نظارتی دقیق داشته باشیم.

جعفری توجه ویژه به صندوق بیمه روستایی و کمک به توسعه آن را خواستار شد و تأکید کرد: انتخاب دهیاران در روستاها باید بر اساس قانون باشد و استفاده از توان و استعدادهای بانوان در امور دهیاری‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول